OCAK 2014 TRANS GEÇİŞ 4

21 01 2014 SALI
ANKARA AŞTİ
biraz heyecanlı ve biraz da kaygılıydım. acaba hoca ne konuşacak benimle. bu defa olacak mı soruları içimi yiyordu. neyseki inandığım arkadaşım vardı. böyle insan az bulunur gerçekten...saat 18 de geldi aştiden beni aldı. metroyla dikimevi ve dolmuşla y. mh.
yol yorgunuydum ama yine de gece  01 sularına kadar oturduk.3 trans erkek..
ankaranın ayazı da fenaymış. o soğukların kurtarıcısı kuzineli kömür sobası sağ olsun... sıcacık oturduk... uzun bir uyku sonrası nerdeyse 12 saat uyumuşumdur çarşamba öğlen kalktık.

hacettepe tıp fakültesine saat 14 gibi gittik.  salonda oturuyordum dr yanıma geldi ve hoca gelince seni çağıracağım dedi.
15:15 te hoca ile tanıştık.
birkaç dakika heyecandan sesim titredi ellerim buz kesti. neyseki son derece sıcakkanlı bir insan olduğundan konuştukça rahatladığımı hissettim. yarım saatlik bir görüşme gerçekleştirdik hocayla.
internette gördüğümde saçları siyahtı karşımdaki adamın saçları daha bi uzamış ve beyazları oldukça artmıştı.sütlü kahverengi keten pantolon giymişti. dr un masasının önündeki koltuktaydı ben de kapı arkasındaki koltukta yani tam karşısındaydım.
akdeniz üniversitesi tıp fakültesinde yaşadığım talihsizliği anlattım.
- size ordaki dosyamın fotokopisini getirdim hocam. orda 6 ay psikiyatriye gittim ve bana trans raporu verildi. burda geçerli olur mu sizce?
- değerlendiririz merak etme sen.
3 - 4 yıl evvel orda trans geçiş ameliyatları yapılıyordu şimdi süreç bitmiş orda.
- maalesef... gazeteden araştırıp gitmiştim. olmadı orası...
- 2011 de  B... blog sitesine rastladım. kendini fark edişini ailesi dr lar vs ondan öğrendim ve cesaretlendim ve eşcinsel değil trans erkek olduğumu o zaman öğrendim.
5 yıl öncesi göğüs ameliyatı yaptırayım bari  o yönden rahat olayım diyordum.
35 yaşında nasipmiş ben buyum demek...
- sen anlat bakalım çocukluğun nasıldı?
- ben 7 yaşında .... ilkokula gidiyordum ve o kara önlük nasıl bir işkenceydi bana anlatacak söz bulamıyorum.
 -- burda bi not düşeyim: annem sana ilkokulda önlük giydirirken sen nasıl titriyordun. nefret ediyordun önlükten. ortaokulda da öyleydin --
kendimi kızların yanında ait hissetmiyordum erkekler de sen kızsın diye beni istemiyordu. rahmetli babam velimdi benim okulda.bir gün öğretmenim babamı çağırmış ve " senin kız çok terliyor tahtaya çıkartıyorum ter içinde kalıyor. teneffüste de bi köşeye çekiliyor, oturuyor.

o çok terlemelerin sebebi hiç beklemediğimiz bi şekilde ortaya çıktı: erken ergenlik...
sadece 9 yaşındaydım ve mahallede erkek çocuklarla futbol oynarken nasıl bi çelişki ve can yakıcı bi şeydir... hacettepeye profesöre muayene ettirdiler sonrası endişeye mahal yok durumu...

liseden sonra turizmde 10 yıl sezonluk çalıştım. idare ediyorlardı beni. 2003 yılında ıspartada radyo tv yayımcılığını kazandım. orda ilk kez bir sevgilim oldu, cinsel ve duygusal anlamda...
çok sevmiştik ama onun ailesi ve uzak şehirler nedeniyle yürütemedik.
2 yıl önce de ortak arkadaşlar vasıtasıyla izmirden bir kadınla görüşmeye başladık.
evli olduğunu söylemişti. ben bile bile sevdim o da sevdi önceleri...
ameliyatını beklerim seni çok merak ediyorum nasıl olacak fln derdi. sabredemedi ve şu an başka bir adamla görüşüyor ve hala evli...

mavi kimliği aldıktan sonra babamdan aldığım aylık kesilecek sağlık sosyal güvencem olmayacak. biliyorum. çalışırım iş yönünden sıkıntı olacağını düşünmüyorum.
annem yaşlı 78 yaşında ve hasta. o yüzden şimdi çalışmıyorum.

- hormon kullanıyor musun?
- hayır hiç kullanmadım.
- sesin kalın kullanmış gibisin
- 3 yıldır alerji aşısı oluyorum kollarımdan  o sebepten karaciğerime yüklenmek istemedim. her gece aldığım alerji ilacım var. almadığımda kaşıntıdan ölüyorum.

sen antalyaya dönünce davanı aç. burda davan düşer... buraya sevkini iste. isim değişikliğini de yaptırabilirsin...
 sizinle tanışmış arkadaşım o bu konuda yardımcı olur bana.
- kim?
- B....  - tamam
kurula yetiştirmeye çalışacağız seni - peki hocam...

dr um genetik endokrin kadın doğum a konsültasyonları yazdı. hemen bunlardan randevu al dedi.
saat 16 ı geçiyordu. cinsel limlik bozukluğuyla ilgili araştırma yapıyorum. istersen soruları yanıtlayabilirsin dedi. aldım soruları... kadın doğuma gittik  ertesi sabah 08.30 a randevu verdi. genetik de pazartesi 14:00 e... endokrini aradım. 444 0 444
 bugün eğitim günü. yarın sabah 08 de ara dedi.
kadın doğum aynı binada psikiyatri ile yani 7. kapı...

perşembe sabahı erkenden  kadın doğumdaydım. ankaranın sabah ayazını yemek de varmış hayatta...
sıramı beklerken sürekli endokrini arıyorum yok telefon düşmüyor sürekli meşlgul düşünce de. nasıl sinirlendim tabii hamile kadınlar arasında bir trans erkek olarak oturmak da ayrı bir dert...
kimi arasam dedim kimseyi rahatsız etmek istemedim ve can dostum -  ki bugüne kadar hiç yüz yüze görüşmedik 3 yıldır nerdeyse her gece telefonda konuşsak da... - aklıma geldi.
bu saatte arıyorum tatlım. endokrinden randevu alamıyorum internetten yardımcı olur musun dedim.
baktı sadece ocak sonuna randevu var şubat ayını göstermiyor.  bütün randevular da dolu...
sıram geldi
 dr hormonlarına bakılacak kan vereceksin ve ultrasona gireceksin dedi. muayene etti ve 2 dk sonra kalkabilirsin dedi. ne yaptınız dedim. simir testi için parça aldık. yani rahimağzı kanseri şüphesi...
  kanı verdim. 2 tüp...
ultrason da radyolojideymiş. Kurul için gerekli raporu radyoloji veriyormuş.
18 şubata gün aldım. 10 gün sonrasına ancak  oluyor dedi görevli sekreter.
ordan kurtuluş parkından yeniköy pazarına yürüdüm. malum iki günlüğüne gelmiştim ve çamaşır ihtiyacım oldu. onları aldım.
öğleden sonra arkadaşın evindeydim. dinlendim.

devamı var

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları