PARFÜM HAKKINDA

http://perfumefanclub.blogspot.com.tr/2007/06/parfum-terimleri.html

Konsantre Parfüm : Saf(konsantre) parfümler her zaman için diğer versiyonlarından pahalıdır ve küçük şişelerde satılırlar. Bu parfümler çok kalıcı oldukları için genellikle sprey şişeler içerisinde satılmazlar ve az miktarda kullanımı yeterlidir. Konsantre parfüm şişelerinin üzerinde genellikle EAUX DE TOILETTE ya da EAUX DE PARFUM yazılır.

Parfüm: Parfüm esansı konsantrasyonu %15-30 arasında değişen kokulardır. Daha az kullanımla uzun süre etkili olacaktir. Tipik bir parfüm cilt tipine göre 6 saate kadar etkisini yitirmez.

Eau De Parfum(EDP): Parfüm konsantrasyonu %8-15 arasında değişen ve EDT'den daha yoğun kokulardır. Saf parfüme göre daha ucuz olup etkisi cilt tipine göre 3-5 saat sürmektedir. EDP'de kullanılan alkol oranı her zaman için EDT versiyonundan daha fazladır.

Eau De Toilette(EDT): Parfüm konsantrasyonu %4-8 arası değişen kokulardır. Genellikle gün içerisinde kullanıma uygundurlar. EDP versiyonundan daha ucuzdur ve etkisi cilt tipine göre 3-4 saat sürmektedir. Erkek parfümlerinde etkisi 5 saate kadar sürebilir.

Eau De Cologne(EDC): Parfüm konsantrasyonu %3-5 arasında değişen kolonyalardır. Etkisi cilt tipine göre 2 saat kadar sürmektedir.

Aftershave: EDT'den daha hafif ve daha popüler bir opsiyondur. Etkisi genellikle 2-3 saat sürmektedir. Aftershave'ler genellikle hassas ciltler için daha uygundur.

KOKULARLA ALAKASI OLAN DOSTLARIM BİRAZ DA SİZ ARAŞTIRIN İSTEDİM . DEVAMINI ÜSTTEKİ LİNKTEN OKUYABİLİRSİNİZ. GÜZEL HAFTA SONU DİLERİM HEPİNİZE

Yorumlar

  1. parfümcü blogcu der ki:
    Bugun daha once denedigim ve hayran kaldigim Lapsang Souchong cayimin ve ona uygun oldugunu dusundugum Le Labo Patchouli 24'un gunu. Lapsang Souchong isli bir siyah cay ve sanirim benim tum caylar arasinda favorim. Hayatta herseyin bir manasi ve sebebi olduguna inanan ben, bu cayi sevme nedenim olarak kucukken yaptigimiz kamplari ve odun atesi uzerinde demledigimiz caylari goruyorum. Ayni sekilde Le Labo'nun muthis parfumu, parfum severlerin ve kritikcilerin bes yildiz verdigi Patchouli 24'te isli/ dumanli bir koku. Bu tarz kokularda bir noktada parfum bana bocek zehiri gibi geliyor ve kullanamiyorum. Patchouli'yi bir sise almadan once bir sure denedim. Her seferinde tam yaklasti dedigim bu bocek ilaci notalarinin baslayacagini dusundugum anda vanilya devreye giriyor ve parfum benim icin bir zevke donusuyor. Daha onceleri Bvlgari Black aldim ve maalesef bitiremedim ayni sebeple. Tea for two biraz farkli olsa da tarz olarak ayni sekilde kullanmaya basladim ve bitiremedim. Simdi Le Labo'nun 15 ml'lik seyahat boylarindan aldigim cesaretle Patchouli'yi giyiyorum. Bakalim gelecek gunlerde daha buyuk bir parfum sisesi asamasina gecebilecek miyim...

    Le Labo Patchouli 24'un burnu Annick Menardo ve parfum notalari: paculi, huş ağacı, kara buhur, vanilya ve deri.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları