ON GÜNLÜK ANKARA MACERAM 3




İNCE MEMED – YAŞAR KEMAL
Duvarın dibinde resmim aldılar, ak kağıt üstünde tanıyın beni ..
Toros dağlarının etekleri ta Akdenizden baslar. Kıyıları döven ak köpüklerden sonra doruklara doğru yavaş yavas yükselir. Akdenizin üstünde daima, top top ak bulutlar salınır.
Kıyılar dümdüz, cilalanmıs gibi düz killi topraklardır. Killi toprak et gibidir. Bu kıyılar saatlerce içe kadar deniz kokar, tuz kokar. Tuz keskindir. Düz, killi, sürülmüş topraklardan
sonra Çukurova’nın bükleri baslar. Örülmüşçesine sık calılar, kamıslar, böğürtlenler, yaban asmaları, sazlarla kaplı, koyu yeşil, ucu bucağı belirsiz alanlardır bunlar. Karanlık bir ormandan daha yabani, daha karanlık!
Büyük üstadın anısına saygıyla…
Güneşli cumartesi sabahı… Sanki günlerdir hastanedeyim. Sıkıldım hemen.
Oldum olası hastane yemeği sevmedim yiyemedim yani bisküvi çaya talim.
Gıda alerjim var dedim şunlar şunlar yemem yasak diye. Diyetisyene liste ulaşmamış demek.
Doktorumu sordum biz durumunuzu ona söylüyoruz kendisi gelmeyecek dedi hemşire. İsterseniz taburcu olabilirsiniz dedi doktorunuz. Ben bu gece de kalacağım siz iletirsiniz. Oldu.
Xxx ile belgesel izledik kaplanlar yavrularını büyüten baba kaplan… 
Doğada eşine az rastlanır bir aile.
Genelde babalar yoluna gider anneler yavru büyütür.
Ben kendi kedilerimden biliyorum. Daha bir yavrunun babasıyla tanışmadım.
Annelerinin karnı yaklaşık bir ayda şişiyor ve iki ay sonra en az iki yavru… Bu defa küçük siyah dördü garantiledi. Geçenki doğumu da dört yavruydu fakat geride biri kaldı, dişi. O da Ankara’ya gittiğimde yağmurlarda görünmemiş ortalarda. Dövdüler mi ya da kendi mi kaza geçirdi yüzünün bir yanı yara ve yemek yiyemiyor keyifsiz. Başının çaresine bakacak hayat zor. Annesi maşallah sapasağlam geldi bu yaşına. Haziranda dört yaşına girecek.
Akşamüstü bir arkadaşımız ziyarete geldi. Xxx ile daha önceden tanışıyorlar. Ben kendim kalkamıyorum sağ olsun xxx ve gece hastabakıcı bana yardımcı oluyor deyince ben ameliyattan sonra kendi işimi kendim gördüm kalmadım bile hastanede dedi. Şaşırdım.
Süpermanim ama narkoz yiyince pelerinim ameliyat önlüğü oldu
Akşam için bir dostun aracılığıyla bana refakat edecek birini bulduk. O da arkadaşlarıyla geldi
Hiç tanışıklık olmadığından biraz sohbet ettik. Birbirimize alıştık sonra.
Bana göre aile dışından birilerinin özel hallerine şahit olması biraz can sıkıcı. Ama hayat bu.
Şimdi babamı daha iyi anlıyorum. Rahmetli oldu altı yıl önce. Yıllarca hastanelerde yattı ameliyatlar sonrası yemeği suyu ilacı tamam da o tuvalet ihtiyacı muhtaç olma mecburiyeti insanı üzüyor
Derler ya elden ayaktan düşmeden kimseye muhtaç olmadan yatakta ölüm nasip etsin Allah diye.
Çay tv derken uyuduk.
21 02 2015 cumartesi
Ağrısız ama uykusuz  gece sonunda kahvaltı çay derken öğlen oldu çıkış işlemlerini yaptık. Sağımda solumda direnler  taksiyle eve geldik
Diren demişken hastanede kaldığım sürece sadece iki defa boşaltıldı 50 cl üstüne çok çıkmadı
Pijamalarımla taburcu oldum. ben ki sokağa eşofmanla çıkmış adam değilim.
 Ameliyat öncesi kendim taksiye atlar bir otelde tek başına kalırım diyordum ama evdeki hesap çarşıya hiç uymadı.
Tekerlekli sandalyede taksiye zor bindim. Arkadaşın evine geçtik. Sağ olsun dip köşe temizlik yapmış.
Öğlen doktorumum sekreteri mesaj atmış pazartesi öğlen randevunuz var diye.
Çaysız kalamadım zaten kan dolaşımı olsun diye yürüyeyim dedim çaycıya gittik tavla oynadık.
Sonra sıcak evde sıcak sıcak yatak ve uyku. Bu arada ben sağ tarafıma yatınca uyurum. Sırt üstü yatmayı da öğrendim.
Pazar günü de dinlendim
23 02 2015 pazartesi
Öğlene doğru diğer dünya tatlısıyla buluştuk. Bir simitçide kahvaltı yaptık
Eczaneden epeydir aklımda olan sakal bıyık spreyini aldık
Ve tepe prime saat 13.15
Doktorum direnlerime baktı 25 cl altında. Hastaneden çıkınca boşalttın mı hiç? Hayır. Dün biraz doldu. Hepsi bu tamam direnleri çıkarıyoruz.
Benim bir an içim kaydı diren çıkarmak deyince. Asistan önce pamuk bandaj vs çıkardı
Dr da jiletle diren borularını memeye yakın yerden kesti. Sağı çekerken en ufak acı yoktu ama sol sanki damarımı çekti aldı meme içinden. Sesim çıkmadı sadece gözlerimi sımsıkı kapadım.
Canım tatlı ya zor dayandım
Liposuction deliklerinin dikişleri naylon iplikti onları dr dibine kadar kesti
Tekrar pansuman ve kapanan korse. TERRAMYCİN - göz merhemi  - meme uçlarına ve BATİODİN Solüsyon dikiş noktalarına. Yola çıkabilirsin istersen ya da Çarşamba gel tekrar bakayım. Üç hafta sonra kontrole gelirsin dedi. Antalyadayım ben, üç hafta? Evet, geleceksin. Çarşamba gelirim yarın yola çıkacak kadar iyi değilim.
Dünya tatlısı İzmir 2 caddesinde bizi bıraktı Perşembe sabaha Antalya bileti aldım 55 tl
Cimriyim ya uçak bileti almadım 150 tl ye.

Salı günü direnlerin çıkmasının şerefine body body wash… kollarımda kasılmalar istediğim gibi ileri geri uzatma hareketleri yapamadım.  Hiç unutmam ameliyatın ilk günü o dünya tatlısı xxx ile  kanepeye oturdu şöyle uzun uzun gerindi kollarını başının arkasına ata ata.
Bana ha karşımda gerinin tabii siz, güldük ne yapalım
Çarşamba
Öyle sırt üstü yatmalarda bazen döneceğim tam soluma uyanıyorum uykumdan.
Puslu soğuk gün 14 sularında doktorumla randevum. Öncesinde asistanına sorularımı sordum
Ameliyat kaç saat sürdü? Bilmiyorum dr beni ameliyata götürmedi. Tekniği de bilmiyorsunuz o zaman? Bilmiyorum. peki
Korse yıkanıyor mu? Nasıl yıkanıyor?
Ben üretici firmaya danışayım dedi. Sordu, soğuk suda beyaz sabunla çitilemeden yıkanacak sıkmadan düz bir zeminde kurutulacak.
İlaçları ağrı kesiciler yani bitinceye kadar mı kullanılacak? Evet
Sürekli sırt üstü mü yatacağım evet
Gece gündüz korse mi takacağım evet
TERRAMYCİN – günde üç dört defa meme uçlarına ve BATİODİN Solüsyon da bayodan sonra. Dikiş yerleri kabuk bağladıysa TERRAMYCİN sür
Doktorumun odasında kadın hastaları vardı iki dakika zaman ayırıp memeleri kontrol etti.
Güzel çok iyi olmuş. Ameliyat kaç saat sürdü doktor bey? Bir buçuk iki saat. İçerde süt kanalları bezleri kalmadı değil mi? Yok alttan o küçük kesiyi o yüzden açtık. Meraklanma tüm dokuyu aldık. Peki sağ olun. Allah razı olsun.
Ve içim rahat tepe prime dan ayrıldık.
Tek sıkıntım bağrıma bağrıma esen buz rüzgardı. Neyseki metroya 10 dakikada yürüyebiliyorduk. Cimriyim ya taksiye binmedim.
Akşam nasıl olduysa döner börek yoğurt  pasta ayran çay. Doyma sınırımı kaybetmiş gibi yedim.
Günlerdir yemediğim öğünlerin intikamıydı bu sanırım. Ama tabii hiç iyi değil bu üstelik akşam vakti
Bazen kantarın topuzu kaçıyor. Sonra evde sıcak sıcak biraz tv izledik. Benim iki makine kirlilerim yıkandığı halde yine bavulun yarısı kirli torbalarıyla dolu zor kapattım, her zamanki yöntemle üzerine oturarak.
26 02 2015 perşembe
Sabah erken kalktık. Bana göre sadece apartmanın  tek katının merdivenleri sorundu. Gördüm ki yürüdükçe metroda yani merdivenlerde o bavulu taşımam mümkün değilmiş. Yaklaşık üç dakikada bir ben bunu düşünmemiştim cümlesini kurdum. Karşıma hep merdiven çıkıyordu çünkü.
Neyseki o yanımdaydı neyseki… tek başına ameliyat olup ertesi gün evine dönenler üstelik şehir dışına seyahat edenler inanılmaz adamlar bana göre. Yok yok benim canım tatlı.
10.30 Antalya otobüsü. Hava güneşli ve alıştığım  soğuk Ankara havası
Xxx ile Üç hafta sonra görüşmek üzere dedik.
Yolculuk tahminimden zor oldu. Dik oturmak arada doğrulmak kabanı üst rafa başkasına rica ederek koydurmak korsenin hareketleri kısıtlaması…
Aslında senelerdir bunun hayalini kurdum ben. Başardım nihayet. Boş ver sekiz saat yolu tost ayran afyon molayı
17.30 da Antalya’ya ayak bastım ve x. İle xx otogarda beni karşıladılar. Neden x ve xx isimler bazen sorun yaratıyor. Onlar kendilerini biliyorlar
Eve geldik annem beni özlemiş. Sarıldı. Tabii önce kapı önünde küçük siyah koklaştık kedimle. Karnı burnunda sesimi duyunca nasıl koştu tatlım benim
Ev bıraktığım gibi değil tabii iki hafta olmuş temizlik yapalı neyse…
Biraz oturduk arkadaşlarla ne zaman ihtiyacın olursa bizi ara dediler.
Sağ olsunlar beklemediğim bir iyilikte bulundular ki hiç yüz yüze görüşmüşlüğümüz olmadı bugüne kadar. Kısmet bugüneymiş demek.
Gelişmeleri yine yazarım mesela hormon ve sprey etkileri ameliyat iyileşmesi
Sevgiler dostlarım
Mehmet toker

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları