ON GÜNLÜK ANKARA MACERAM 2

01 03 2015 ben

19 02 2015 Perşembe
Karlı bir Ankara sabahıydı. lapa lapa kar yağıyordu. x... aaa ne güzel kar yağıyor dediğimi hatırlıyorum. Antalya'daki biri için olağandışı bir olay bu tabii ki. bavulun tekerleri geceden yağan karla dönmedi yolda olsun o da ayrı keyifti.
Saat 07:10 da hastanedeydik. Kapıda kimse yok döner kapıdan geçtik.acilden giriş yaptırdık ve  3. Kata çıktık.  Hemşire deskinden ordakilere tahlil sonuçlarını verdim. Tamam odanıza geçebilirsiniz dediler. 308 numaralı tek kişilik oda… s…. Oğlum ben vazgeçtim gel gidelim buradan dedim korkuyorum hadi
O son anda o masadan kalkamama ihtimali insanın kanını çekiyor itiraf edeyim.
Birkaç gün sonra beyefendi de söyledi ben de çok korkmuştum diye.
Odada girişte solda banyo tuvalet karşı duvarda tv cam kenarında kolçaksız sütlü kahve kanepe ve o meşhur oynar beyaz yatak
Hemşire hasta künyemi taktı başka biri sol elimin baş parmağı üstünden damar yolu açtı
Bir süre sonra mavi ameliyat önlüğü getirdiler. Tek delikli bol bağlamalı bir şey. O delikten başım geçecek herhalde dedik. Hemşire tekrar gelince yanlış giymişsiniz dedi.
Delik sağ koldan geçiyormuş ve sol yandan bağcıklar bağlanıyormuş.
08.10 da Doktorum geldi. Kar bastırdı erkenden gelemezsiniz dedim. Ev kızılayda taksiyle on dakikada geldik dedim. Elinde mavi tahta kalemi, sol sağ göğüsleri çizdi şurdan kesicem buradan biçicem. Beni bir titreme bir korku aldı. Elim ayağım buz kesti.  Tamam birazdan seni ameliyata alacağım dedi
Anestezi uzmanı kadın geldi lacivert kıyafetli… Boy kilo ameliyat ilaç kullanımı kronik hastalık sara yüksek tansiyon vs sordu.
Zaman durdu sedye getirdiler gidiyoruz dedi mavi önlüklü ameliyat görevlisi sedyeye çıkabilir misin? Çıkarım. Yattım ve çok tatlı genç bir hemşire sana iğne yapacağım dedi asansörü göremeyeceksin dedi
Ben görürüm dedim. Damardan ılık ılık bir şey yayıldı içime. 1 den 20 ye kadar saydım 21 de gittim
Sana oksijen veriyorum. Dedi bir kadın. Başka Bir kadın sesi hayal meyal iyi misin diyordu midem bulanıyor  Kusacak gibi mi? Hayır kusmam.
Gözlüksüz tv izler gibiydim çok bulanıktı her şey. Ve acayip başım dönüyordu
Odamda beni yatağıma yatırdılar etrafa baktım s… yok.  Monitör getirdiler  işaret parmağıma beyaz mandal  sağ koluma tansiyon kemeri.
Sonradan öğrendim ameliyat iki saatte bitmiş zaten doktorum iki saatte biter demişti. Senin kolay olur. Üzerimde ameliyat önlüğü nasıl tuvaletim var yatak göl olacak. Solumdaki hemşire düğmesine bastım dakika dolmadan hemşire geldi çişim var dedim. Sürgü getireyim dedi.
Altıma koydu utandım ama ne yapayım. Başımda bekliyor. Kusura bakmayın başkası varken yapamıyorum. Bak bak o durumda kibarlık yapıyor adam pes
Günlerdir işememiş gibi sürgüyü doldurdum.  Düğmeye tekrar bastım ve sürgüyü aldırdım.

Yarım saat sonra kapıdan Ö.. d… girdi.
Dedim tüm dünya beni unuttu hastane köşesinde. Geçmiş olsun dedi.
S… nerde? Hastanedeymiş. Bir saate gelirim dedi bana biz konuştuk. Benim telefonu da yanına almıştı. Sen de dursun demiştim. Siz sormakta haklısınız sen ameliyata giriyorsun bu adam seni niye bırakıp gitti. Diğer hastaya bakmak için. o hasta dört ayaklı aslında patili. Minnoş hanım kendisi
Dün öğlen hava alsın diye dışarı çıkarmıştı sahibi tepe prime a gitmeden çağırdık eve gel diye gelmedi. Pencereyi açık bırakmıştı s. Akşam eve geldik kediler doluşmuş eve. İki tane onları çıkardı
Minnoş da kısa zaman sonra acıklı acıklı miyavlayarak geldi sol patisi kıvrılmış üstüne basamıyor.
Aha dedim kırdı kedi patiyi. Gece duramaz ağrıdan dedik. O saatte açık veteriner aradık bir yer bulduk
Taksiyle gittik röntgen çektiler iki yerden çatallı kırılmış pati.ne yapcaz? Ameliyata alınması lazım. O iş bu saatte olmaz götürün yarın bakarız dedi veteriner. Masraf 1000 tl on gün de tam pansiyon dahil günde 20 liradan 200 tl. gözlerimin önünde ameliyat parası 6.000 tl ve apart kirası 1000 tl geri kalan 0 tl. hayır bir de hamile bu kedi. Kısırlaştırma ameliyatı da yapalım biz bunu demez mi adam. Yuh!
Eve döndük moraller alt üst… Kedi mıyıklıyor ben eşya hazırlıyorum kafa bir dünya. Olaylı bir geceydi. Dünya tatlısı adam komodine baktı senin suyun yok ben sana kantinden bir şeyler alayım dedi beşinci kata çıktı. Refakatçiler orda yemek yiyor terasta sigara içiyor. Hastanede canım hiç sigara istemedi.Maalesef ameliayattan en az bir ay öncesi bırakmam gereken illeti bırakamadım
benim yaptığımı kötülüğü siz kendinize yapmayın lütfen.
İki poşetle döndü bak tuzlu kraker bu çok güzel K diyet kraker fesleğenli ben bundan yiyorum dedi.
Bonibon almış çok mutlu oldum. Biliyorsunuz iki aydır yüksek kolesterol sebebiyle fakir diyeti yapıyorum. Cennete düştüm şimdiden dedim
Korseyi iki üç gün önce çıkarmış gösterdi göğüslerini  sadece bandajlar oh mis
Dünya varmış biliyor musun çok rahatlık böyle yaşamak yürümek nefes almak dedi
Hastanede çalışan bir kadın geldi a benim hasta buradaymış iyi iyi bakarım ben sana dedi gitti.
Öğlen  s…  geldi. Küçük hastayı veterinerlik fakültesine götürmüş. Patisini atelle sarmışlar fotoğrafını gösterdi, mavi sargı. Pembe daha çok giderdi hanımefendiye.
Neyse dedim tv de de şu An Şeref Meselesi izliyorum. Elif de neyse dedi benden bir saniye sonra.
Annem aradı iyiyim aradım s … ameliyatta dedi daha…
Hemşire ara ara korseyi açıp şişlik morluk var mı diye bakıyordu. S… da yardım etti hemşireye. Ben de baktım ilk kez 75 B pufff vay be bugünleri de gördük aslanım.
Arada ağrı kesici yapıyordu hemşireler. Ellerinde kulaktan 3 saniye ateş ölçen minik aletle geldiklerinde Monitördeki nabız tansiyona bakıyorlardı. Benim 37 ateş 11 07 tansiyon nabız 78 falan. Hiç ameliyata girmemişim sanki. Maşallah. Ö… 15.00 te dersim var gitmem gerekiyor tamam Allah razı olsun. Sağ olasın dedim.  Love you desem o anlar. Sevgiler, ilk gördüğümde sevdiğim insan.
Ne zaman mı ilk görüşüm ama siz de çok soru soruyorsunuz.
01 12 2014 pazartesi 14 suları. Bana kıllı göbeğini gösteren tatlı adam. Ben istedim göstermesini yanlış anlaşılmasın. O zamanlar altı aydır hormon kullanıyordu.
Bir saat sonra hemşire geldi su içebilirsin artık. Şimdi biraz yürümen gerekiyor. Bir dakika kadar koridorda s.. ile yürüttüler. Başım dönüyordu tabii.  Yatağa yatmak yataktan kalkmak tam işkenceydi. Göğsüm kollarım fena acıyordu.
Akşam yemeğini yedirdi s.. tabii öncesinde tuvalete gittim sık sık.
Akşam 19.00 da hastabakıcım geldi. S… konuştular havadan sudan. S… kaş göz ettim yani tuvalet ihtiyacı olacak arkadaşımın dedi. Tabii tabii sorun değil dedi kadın. Yalnız hemşire size ne dedi durumunu anlattı mı size? Nasıl? Göğüsleri alındı doğuştan kadın ama erkek olacak dedi
Tamam merak etmeyin ben yaparım her şeyi. 21 sularında s… eve gitti.
Onun da tanıdığı biri varmış kadın ama erkek olmak istiyormuş ama maddi durumu buna izin vermiyormuş yaşı da kırk dedi. Artık ölene kadar öyle yaşamaya mecbur
Bir de yeğeni varmış. Doğuştan erkek ve kadın olmak istiyor. Evden uzaklaşmış kendini saklayamıyormuş artık Yani kötü yol nasıl bir şey ise oraya düşmüş.
Herkes bazılarımız gibi en azından benim gibi şanslı olamıyor
Kadının şartları da çok ağır. Gündüz hastanede yatakları yapıyor gece de  olursa hasta bakıyor.
20 yaşındaki oğlunun da psikolojik sorunları var konyada iki yıllık yüksek okul okuyor. Ona para göndermeye çalışıyor. Şu an yanında ve anne sözünün dinlenmediği her şeyi ben bilirim denilen yaşta olduğundan epey sorunları var.  Bir ilçe adı söyledi inanın şu an hatırlamıyorum.  İlk çocuğu evli. Emekliyim ama çalışmak zorundayım ev kira çocuğun masrafı yeme içme. Hayat gerçekten zor.
Elli yaşına merdiven dayamış zaten benim yaşıma da inanmadı 15 – 16 gösteriyorsun dedi.
Gece ikimiz de uykusuzduk ve yorgun yattık. Saat 23 sularıydı. Üç dört defa tuvalete kaldırdı altımı ıslak kağıt havlularla sildi ki bunu hemşireler yapmaz. Hatta bardakta su getirdi dişlerimi fırçalamam için yatağa. Çocuğuna bakar gibi baktı bana. Allah da onun gönlüne göre versin ne diyeyim.
Gece yarısı göğsümdeki ağrıya dayanamadım düğmeye bastım. Hemşire sonrasında ağrı kesici yaptı damardan. Popomdan da antibiyotik iğne. Sağ salim ilk geceyi atlattım.
20 02 2015 Cuma
Sabah 06 da hemşire geldi yine ateş tansiyon nabız kontrol. Her şey normal.
Sonrası gömlekli yelekli garsonların getirdiği kahvaltı. Yatağımda kahvaltı yaptık hastabakıcımla. Ve saati doldu gitti. Gitmeden telefonunu verdi ihtiyacın olursa ara dedi. Sağ olsun
İki saat sonra s… geldi. Kahvaltı yaptım sana da meyve getirecektim unuttum dedi
Önemli değil canım bir şey istemiyor tv yi göremiyorum diye şikayet ediyordu.
Oğlum televizyona hastalar refakatçiler de hastaya bakar dedim sonunda.
Yarın yazmaya devam ederim dostlar. İki saattir aralıksız yazıyorum şu bir karış cümleler dizisi için didiniyorum. Umarım hiç tanımadığım insanlara dokunabiliyorumdur.
Sevgiler görüşmek üzere
Mehmet toker

 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları