İLK KONSEYİM - BÖLÜM 1



01 Aralık 2014 Pazartesi

Gri bir Ankara sabahı... Bir yıl sonra hayalim gerçek oldu, konseye çağırdılar. 
Hormona başlama kararı verecekler ve sonrası kendiliğinden gelişecek, sonunda :)
Hacettepe’de arkadaşla tanıştık, B…. adı. Ortak kaderimiz bizi daha yakınlaştırdı. 
İlk görüşte kanım ısındı derler ya öyle oldu.
Psikiyatri koridorinda dört trans erkek vardı biri buluşalım dediğimdi, diğerlerini tanımıyordum.
Selamlaştım her biriyle. Sonrasında doktorumla görüştüm. Ben geldim. Nasılsınız?
Nerde konsey odası? Yeri not kağıdına yazdı verdi. Bizim 15.00 de başlayacak dedi.
B... ‘a Kahvaltı yapalım dedim ve diğer arkadaş da hadi gidelim dedi.
 İki trans erkekten hiçbir tepki gelmedi.
Sonradan kanka olduğumuz arkadaş angaralıymış, daha adımı sormadan,” yaş kaç senin “ demez mi?
Kaldım, noluyoruz dedim. B… da şaşırdı.  Ben Mehmet dedim. Tamam yaş kaç diye tekrar sordu.
Güler misin ağlar mısın? 38 dedim. Hadi canım. Öyle, yalan mı söylicem sana. Göstermiyon hiç sen ya. Göstermem ben. Çay ve ayvalık tostuyla kahvaltı yaptık. İki saat boyunca konseyde ne soruyorlar ameliyatları nerde iyi yapıyorlar dava süreci muhabbetine girdik. Psikiyatristimiz bize ne sorduysa aynısı diye biliyorum ben,  dedim. Film gösteriyorlarmış diğerlerini de odaya alıyorlarmış fln…
 Ne asparagas! Bunu ilk kez senden duyuyorum dedim angaralıya… Epey maceralı, atarlı bir hacettepe hikayesi var adamın.
Ben heyecandan sebep başlayan karın ağrımı belli etmemeye çalışıyordum . 13 suları iç hastalıkları binasında seminer odasını bulduk. Birkaç trans erkek ve bir trans kadın ordaydı selamlaştık.
13.30 da listeden çağırmaya başladılar. Beni bir gömlek ve yelekle ter bastı. Girenler 5 ya da 10 dakikada yüzlerinde mutlu ifadeyleyanımıza geliyorlardı. Ne soruyorlar, ne iş yapıyorsun? Para durumnu nasıl anlamında… ailen ameliyatlar fln…
Faceden görüştüğümüz arkadaşlarla konuştuk. Hormonun etkileri birebir gördüm J
Göğüsler, ergenlikten beri  bana ait değil bunlar diye şikayetçi olduklarım, veda vaktimiz geliyor sizinle. Yaz gelmeden bitsin bu işkence denize gireyim güneşleneyim beach boy olayım istiyorum. Koridordaki çoğu trans erkek  işinde gücünde üniversitesinde…
Hayat bazılarına geç “selam naber “ diyor. Aslında kendisi  bana 7 yaşında bir selam verdi sonra dünya gailesine daldı herhalde. Aaa benim biriyle görüşmem vardı telaşıyla kusura bakma dostum iş güç deyip benimle ilgilenmeye başladı geçtiğimiz senelerde. Bazısı kendi başına hormona başlamış sakallları çıkmış bazısının başlamadan çıkmış… bazısı da küpe takmış saçlar şekil takım elbise.
Küpe ve erkeklik sorgulanabilir bir konu benden bağımsız siz anlayın artık gerisini.
Saat 15.00’te doktorum öğrencileriyle geldi. Birkaç hastasını aldı. Bekle alıcam seni, dediğinde koridorda bekleyen son kişi bendim. Bir  trans kadını çağırdı doktorumuz aynıymış  ve bizden ayrı durmuş o kadın.
Konseye girdi ve çıktı, bizi görmezden gelerek. Camiada buna görünürlük sorunu diyorlar J
Doktorum nihayet Ahmet Toker diye seslendi ve  ben oturduğum yerden kıpırdayamadım.
 Artık heyecanın baskısı bedenimi kilitlemişti.kalktım anladı doktorum yüzümden biraz sıkıntılı olduğumu. Neyse.  İlk kapı seminer odasına açılıyordu, film gösterimi slayt sunum mekanı. İkinci kapıyı açtım: karşımda yuvarlak masada doktorlar. Bana kapının hemen önündeki koltuğu gösterdiler.
Solumda doktorum  yanında Koray Başar ve iki doktor daha… Tam karşımda beyaz önlüklü bir kadın doktor, sanırım profesör kendisi dedim. Sağa doğru tanımadığım kadınlı erkekli doktorlar. Beyaz gömlekli olan sanırım Serdar Nasır idi, estetik cerrahi bölümünden.
Merhaba ben Ahmet Toker dedim. Ses yok odada. Gerildim bir anda. Prof dr Miyase Bayraktar önce uzun uzun süzdü beni sonra da konuya girdi. Antalya’da neden sana hormona başlamadılar? 6 aylık psikiyatrik gözlemden sonra dava aç yoksa hastanede herhangi bir işlem yapamayız dedi dr. Açtığım dava bir yıl sürdü ve hakim üreme yeteneğinden yoksun olmadığım için davayı reddetti. Hastaneye durumu anlattım bizim yapacak bi şeyimiz yok cevabını aldım.  Ben de kasım 2013’te size geldim.
Yaşın 38. Evet. Olabilir. Hayatımı yaşamak istiyorum. Yaşımın önemi yok
Evlatlık alındım ben. Ben çocukken Annem ve babam çoktan emekli olmuşlardı. Ortaokulda kendimde yolunda gitmeyen şeyler olduğunu görünce ruhsal yönden problemler yaşadım. Kızlardan hoşlanıyordum ve bu olmaması gerekendi standarta göre. Ailem beni dr a götürdü. 18 e gelince geçer dediler ergenlikte olur bunlar. Geçmedi. 25 yaşında tekrar doktorlara gittim. Kararımı vermiştim. Fakat babam olmaz öyle şey dedi. Benim de maddi imkanım yoktu. Bundan beş yıl önce babam vefat etti ve o zaman sürece başlayabildim. Annen ne diyor bu durumuna?
Önceleri hakkımı helal etmem diyordu, benim kararlı olduğumu görünce de sen nasıl mutlu oluyorsan öyle yaşa demeye başladı.
Sesin kalın, bilerek mi kalınlaştırıyorsun? Hayır. Böyle sesim. Sigara içiyor musun? Evet
Kaç yıl oldu? 15 yıl oldu. Öksürük var mı? Var
Para durumun nasıl?
Turizm – otelcilik ve radyo tv mezunuyum. Basında çalışırım. İş konusunda sıkıntı yok benim için.
Bütün ameliyatları istiyor musun? Evet. Prof dr MiyaseBayraktar diğer  doktorlara baktı.
Tamam sana hormona başlayalım. Endokrinden ilacını yazsınlar.
Yalnız ben Antalya’dan geliyorum. Buraya gelip gitmek zor oluyor.
 Siz bir yazı yazsanız endokrine nasıl olur?Tamam yaparız.
Rapor bir haftaya çıkıyor dedi Koray hoca.
 Dosyasına bir yazı yazın. O şekilde reçete yazdırabilir.
Benim devam eden bir davam var. Ne davası? İsim ve cinsiyet değişikliği davası açmıştım.
26 aralıkta 4. Duruşmam var. Hakim heyet raporu istiyor. O zamana kadar yazı yetişir mi?
Doktorum yetişir yetişir ben yazıcam dedi. Tamam.
Bize soracağın bir şey var mı? Yok. Tamam çıkabilirsin.
20 dakikayı aşan bir süre konseydeydim. Kapıdan çıkınca derin bir oh çektim.
10 dk sonra koray hoca ve doktorum yanımıza geldiler. Diğer doktorlar da salondan ayrıldı.
Yarın öğleden sonra dosyanızı alıp endokrinden reçete yazdırabilirsiniz dedi Koray Hoca.
17 suları hacettepeden çıktık. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları