OCAK 2013 TRANS GEÇİŞ 3

Cinsiyet değişikliği Medeni Kanun'un 40. maddesine göre düzenlenir. Bu maddeye göre; başvuran kişinin


  • 18 yaşını doldurmuş bulunması 
  • evli olmaması
  • transseksüel yapıda olup, cinsiyet değişikliğinin ruh sağlığı açısından zorunluluğunu ve üreme yeteneğinden sürekli biçimde yoksun bulunduğunu bir eğitim ve araştırma hastanesinden alınacak resmi sağlık kurulu raporuyla belgelemesi şarttır. ( Daha fazla bilgi için tıklayın )
! Avukat aracılığıyla veya şahsen başvuru yapılabilir.
! Evli olanlar önce boşanmak zorundadır.
! Üreme yeteneğinden yoksun değilseniz mahkemeden bunu sağlayan ameliyatın yapılması için izin istemeniz gerekir.
! Üreme yeteneğinden yoksun olduğunuz halde penis ameliyatı olmadığınız için kimliğinizi vermek istemeyen bir mahkemeyle karşılaşırsanız, usûle aykırı bir şey yapan bir hakim söz konusu demektir, temyiz ve üst mahkemeye başvurmak gibi hukuki yollar açıktır.
http://transsicko.blogspot.com.tr/?view=classic
Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesinde heyete girmek için ikide bir vezneye gittim geldim sgk kapsamında emekli sandığına bağlı olsam da babamdan yani...

şimdi düşünüyorum da ne sabırlıymışım o günler... ultrason üroloji psikiyatri kadın doğum gezdim 2 hafta... sonrasında ertesi hafta heyet toplandı ve karar akdeniz üniversitesi tıp fakültesine sevk...

araştırmadaki dr lar zaten bu süreci bilmediklerini ve hakimin neden onlardan bunu istediğine anlam veremediklerini söylediler.

yine tıp fakültesi ve yine ultrason psikiyatri kadın doğum adli tıp genetik... mart ayındayız 2013
genetik randevu mayıs sonu 2013

kadın doğum sonuçları neden hala getirmedin diye aradığında mayıs başıydı... geetik randevusu var dedim. olmasa da olur dediler. iyi. haziranda mahkemenin sordurduğu yazı tamamlandı.
hakim baktı bakacak derken araya adli tatil girdi ve eylül ortasında hakim karar verdi diye aradı katip
gelip alabilirsin dedi. büyük heyecanla adliyeye gittim.
katip pişkin bi ifadeyle aslında iyi oldu zaten öyle şey mi olur cinsiyet değiştirmek fln cık cık...
karar kağıdı verdi ve hakim davayı reddetti dedi
başımdan aşağı kaynar sular döküldü. neden? dedim. onu hakim bilir dedi
hastaneden adli tıp bölümünü aradım. ordaki dosyamı takip eden dr da ordan ayrılmış.
yapacak bir şeyimiz yok dediler...
temyiz edebilirsin demişti katip... eve tebligat ulaştığından itibaren 8 gün süresi var.
eve gelsin dedim.  o zaman zarfında ankaradaki dostlara soruşturdum avukatlarla görüştüm.
dava temyizle yargıtaya giderse 1 yıl beklersin ve hakimin kararı onaylanır büyük ihtimal. yapma dediler. ekim ortasına kadar çok kötü depresyondaydım. ömrümden bir buçuk yıl çöpe gitmişti.
ne yapayım derken ankara hacettepeye giden bir arkadaşım ordan bi şey olmaz gel sana burdan randevu alayım rahat et dedi. o da uzak bi şehirden gidip geliyordu hastaneye. olur dedim ve 18 kasım 2013 te randevumu aldım.

devamı var....

Yorumlar

  1. üreme yeteneğinden yoksun olmadığı gerekçesiyle dava reddedildi diye düşündük. hakimin sürekli biçimde üremeden yoksun olmak için ameliyat izni vermesi gerekiyormuş. her şeyin hayırlısı tabii

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları