SONBAHAR GÜNLÜKLERİ I

16 09 2016 Cuma
Selamlar arkadaşlar;
Nasılsınız? görüşemedik epeydir.
İki ay ara sonrası hoş geldin sustanoncum. Sabah acilde soldan acıtmadan yaptı hemşire.
Yaz ortası yaz sonu derken eylül yani sonbaharın iki haftası da bitti. Hiçbir yere gidemedim.
aklımda hala kapadokya. ekimde gider miyim? ankaradan bir arkadaş beraber gideriz demişti.
Vücudum kaşınıyor artık alerji ilacımı alamadığımdan mı hormondan mı? 14 Temmuzdan bu yana sustanon enjeksiyonu yaptırmadım
İyi kötü zamanlarım oldu şimdilik histerektomi sonrası yaşadıklarımı yazdım.
Sustanon kullanan arkadaşların yorumları:
Sustanon vuruluyorsun sanırım. Nebidodan sustanona geçtim bi ay önce, sustanona geçince büyük sivilceler olmaya başladı sanıyorum bu hormonun bu şekilde bi etkisi var
Bende de aşırı kaşıntı oluyor sanırım kıllanma artıyor daha önce nebido kullandığımdan dolayı ordan biliyorum o da kaşıntı yapıyordu kıl çıkacağı zaman, eğer daha kötü hale gelirse yara Vs bi sıkıntı görürsün doktora görünmeni tavsiye ederim şimdilik normal görülüyor etkiler
Arkadaşlar benim sadece yüzüm değil vücudumda kaşınıyor ilk iğne sustanon
Normal normal sakalımız çıkacak
Her iğne olduğumda okulumdaki hemşireler de uyarıyor çok yağlı ilaçlar yediklerine içtiklerine dikkat et diye. Sivilce artışının en önemli sebeplerinden biri karaciğer zorlanması/yağlanmasıdır. Çok yağlı şeyler yiyip içmeyin sigara alkol vs şeyler kullanmayın ve mutlaka karaciğeri temizleyen gıdalarla destek verin olabildiğince hareket edin spor yapın her şey normale döner
Rahim ameliyatına kadar sivilcelenmeler çok normal ama dikkat etmeyince abartı çıkıyor.
 Kaşıntı evet kılların artmasına bağlıyorum ve sürekli şekerli bir şeyler yeme isteği

Diyetisyen yani beslenme ve spor
01 08 2016 Pazartesi
Sesim hala derinden geliyor yani göğsümden hafif boğaz ağrısı yanında
Tüm gün yattım ve akşamüstü arkadaşla buluştuk.
Ağır ağır ve bazen kasıklarımı tutarak 10 dakika yürüdüm zayıflamışsın görmeyeli.
Bir hafta yemek yemedim hoşaf muhallebi yoğurt hep
Göbeğim gitti biraz da yüzüm süzüldüm galiba
Arkadaş güzel haber verdi. Şu an sınava hazırlanan arkadaşın kimlik kararı çıkmış.
Ankara bazen o lafı doğru çıkartıyor: senin iş buradan olmaz Ankara’dan
Kendisi aralıksız üç aydır aynı salonda spora gidiyor. Haziranda sağlık sebebiyle ben bırakmak zorunda kalmıştım. Bu yaşa kadar rahim ve yumurtalıklarla beraberdik. Aslında 2 yıldır testo da var hayatımda.
Şimdi dışarıdan enjeksiyonlarla testoyla yaşayacağım
02 08 2016 Salı
Tavuk dürüme başladım yürürken hala baş dönmesi bulantı
Hala kanama devam ediyor ve ağrısı kasıklardan karına. Yemek listesi aynı hemen hemen hoşaf sakızlı muhallebi Üzüm çay bisküvi
Isparta’dan bir arkadaş aynı hastaneye aynı bölümde ve aynı ameliyat için robot kol yöntemiyle yatış yaptı. Refakatçi annesi babası da hastanede gerekli birkaç eşya için geldi
Doktor damar yolunun sağ koldan açılmasını istemiş.
03 08 2016 Çarşamba
Gece tuvalet gündüz belimin tutulması
Öğleden sonra zar zor sağlık ocağına gittim popodan iğne. Doktorumun hemşiresi popon morarmış.
15 tane ağrı kesici iğneden sonra normal hemşirecim
05 08 2016 Cuma
Sabah dikişleri aldırmak için arkadaşla hastaneye gittik. Sarışın sekreter nasıl insanım ben adını bile bilmiyorum hala. Asistan g… böbreklerde yanlarda ağrı var mı? Yok
Belim tutuldu. Ateş oldu mu? Evet. Ölçtün mü? Hayır. Çok değildi. Bir daha olursa ölç, önemli
Akıntı var mı? Beyaz. İdrar gibi sarı mı? Hayır. Sık sık tuvalete gidiyorum kasıklarım ağrıyor az az geliyor. Sondadan dolayı idrar yolları iltihabı olabilir. Tahlil yaptıralım
Dikişleri serviste aldır dosyanı ver bi. Rapor vardı o nasıl olacak?
Biz yazarız olur. İkinci kattan servise gidecektik. Görevliye: Dikişleri aldırcaz dedim. Kadın güvenlik
Senin kadın doğumda ne işin var? Ben de istemezdim kader dedim içimden
Hacettepenin ikinci kurul raporunu uzattım okudu. Ha tamam yazık böyle de insanlar varmış ifadesiyle kağıdı geri verdi. Arkadaş annesiyle özel odada kalıyor, geçmiş olsun dedik. Taburcu işlemlerinin bitmesini bekliyormuş. İyiyim diyordu ben de iyi gördüm
Dikişler göbeğin sağında solunda dedi. Robot kol farklı yerlerden açıyormuş
Hastaneden çıkış ve iki saatlik Isparta yolculuğu. Arkadaşla vedalaştık.
Muayene odasına geçtim asistanlardan daha sevimli olanı eldivenleri taktı, önce sağ kasık bir çekişte gelmedi ikincisinde aldı ki acısı da hissedilir
Sonra ortadaki dikiş ipi çekerken tııırt diye bir ses, sonra sol kasık etim koptu sandım of demişim
Ve final göbek deliği kolayca aldı dikişleri vay arkadaş korktuğum yerde bi tık acı yok
Ayağa kalkınca başım döndü tekrar oturdum
Duşu iki gün daha ayakta al pansumana gerek yok artık
mahkeme kararını ve hastane rapor fotokopilerini servisteki dosyama konulmak üzere sekretere teslim ettim. Raporu doktora imzalattım. 15 gün sonra patoloji sonucunu kontrol et. Patoloji? Evet ameliyatta parça aldık ona bakıcaz iyi mi kötü mü? Allah korusun. Tabii ki . onun için lazım.  Ameliyata inecekti kapıdan beraber çıktık.
Allah razı olsun dedim elimi uzattım. O da elimi sıktı sırtımı sıvazladı geçmiş olsun hadi bakalım dedi. Yorgun ağrılı aç fakat işini bitirmiş insan huzuruyla hastane bahçesinde oturduk bir nefes bir temiz hava iyi geldi. Yanımdaki arkadaş sağ olsun destek oldu bana.
Histerektomi ameliyatı:
Açık veya kapalı olmak arasındaki fark
Açık olduğunda içerde parça kalma ihtimalinin sıfır olduğunu düşündükleri için açık öneriyor doktorların nerdeyse hepsi. Eğer tecrübeli ve iyi bir doktora ameliyat olursan öyle bir riskin olacağını düşünmüyorum.
hem daha az ağrı,hem de daha hızlı bir iyileşme süreci olacağı için kapalı…
Doktor ben en iyi açıkta uzmanım ve kapalıyı da yaparız önemli değil önemli olan sağlık dedi. Açık olursan 4 gün hastane de yatarsın sonra taburcu ederim seni dedi birde kapalı diye başlarım ameliyata ama sonradan istenmeyen şeyler olursa açığa dönmek zorunda kalabilirim dedi.
Bunu kapalı yapmaya karar veren her doktor söylüyor. Bu şekilde gireriz ameliyata ama duruma göre açığa çevirebiliriz diye
Açıkta aynı sezaryenle doğum gibi göbek altından kesi atıyorlar ve çok fazla dikişin oluyor. Bu yüzden de daha uzun süre yatmak zorunda kalıyorsun.ama kapalıda sadece 3-4 delik acıyorlar ki bunlar tek dikişle kapanabiliyor.o deliklerden girerek içerde rahmi ve yumurtalıkların bağlantı yerlerini yakarak ve keserek vajinadan çıkarıyorlar.iyileşme sürecin daha hızlı oluyor.
broad ligament : Uterus ve tubaları pelvis cidarına bağlayan bir çift bağ --
ameliyat sonrası anatomik değişimler:
dudaklarda küçülmeyle alakalı şöyle bir durum söz konusu; vajina üstündeki kıllı bölge "venüs tepesi" olarak adlandırılır ve oldukça yağlı bir dokudur. özellikle kilolu kişilerde bu yağ dudaklara doğru inme eğiliminde olduğundan vajinal dudaklar daha dolgundur. testosteron kullanımı kadın tipi yağlanmayı azaltacağı için zaman içerisinde bu bölgelerdeki yağlanma azalır ve haliyle bu bölgede gözle görülür bir küçülme söz konusu olabilir

Kapalı cerrahide rahim alma ameliyatı rahmin karnın içindeki bağlardan ayrıldıktan sonra vajinal yolla çıkartılması şeklinde olur. 

Robotik cerrahide rahim alma ameliyatı yaparken öncelikle kamera trokarı sokulur. Bu şekilde karnın içi incelenir. Genellikle iyi huylu nedenlerle rahmi alıyorsak, robotun 3 enstrüman kolundan yalnızca 2 tanesi kullanılır. Bunların trokarları 8 mm'dir. 8 mm'lik kesiler göbeğin yaklaşık 10'ar cm kenarından açıldıktan sonra içlerine bu enstrümanları takarız. Bu enstrümanlar kesici bir makas ve kanamayı durdurma amaçlı kullanılan kalgülatördür. Ayarlamalar yapıldıktan sonra cerrah konsolun başına geçer. 3 boyutlu kameradan aldığı görüntü sayesinde karnın içini inceler. Bütün kontrol cerrahtadır. 

Robotik cerrahide, hastanın karnına 3 adet deliğin yanına genellikle 1 tane daha delik açılır. Bu delikten de asistan, ihtiyaç olduğunda hem içeriyi yıkamak, hem de görüntülenmesi gereken bir doku olduğunda yardım etmek veya içeriye dikiş atılacaksa, o dikişi içeriye verip çıkarmak için yardımcı olabilir. Dolayısıyla hastanın başında mutlaka bir tane asistan bulunmaktadır. 

Konsolun başına geçtikten sonra uterusun bağlarını hem makas, hem de damarları kalgüle edecek, kanamayı durduracak cihaz ile kesip bağladıktan sonra vajinal yoldan çıkartılır.
Vajinal yoldan çıkardıktan sonra vajinanın açık kısmı ise dikiş ile kapatılır. İşte burada robotun dikiş atma özelliği çok önemlidir ve cerraha büyük avantaj sağlar. Kullanılan cihazların uçları cerrahların el hareketlerini yapacak şekilde tasarlanmıştır. Bu da cerraha büyük hareket kabiliyeti sağlar ve cerrah tıpkı bir açık ameliyat yapar gibi, içeride rahat hareket imkanı bulur. Bu nedenle vajen kafı denilen bölge de çok kısa sürede kapatılır ve ameliyat tamamlanır. 

Laparoskopik histerektominin abdominal histerektomiye oranla avantajları nelerdir?

• Hastanın cildinde hiçbir kesinin olmaması ve özellikle de ciltte daha iyi bir kozmetik görünüm olmasıdır,
• Laparoskopik histerektomi ameliyatında çok az kanamaların olması,
• Özellikle bu ameliyatta hiçbir dikiş olmamasından dolayı çok düşük oranlarda enfeksiyonlar,
• Avantajlarından biri de ameliyat sonrasında hastanın çok daha az ağrısının olması,
• Ameliyat olduğu gün hastanın hemen ağızdan kolaylıkla beslenebilmesi,
• Hiçbir şekilde ameliyat sonrasın da mesane sondasına ihtiyaç duyulmaması,
• Ameliyat sonrasında hastanın aynı gün ya da ertesi gün taburcu edilmesi,
• Kısa süre içersinde hastanın günlük yaşamına dönmesi ve günlük aktivitelerine çok kısa sürede dönmesidir
Şahsen ben ameliyattan saatler sonra bile yatakta oturamadım. 14 – 15 saat sonra ayağa kalkabildim
07 08 2016 Pazar
Gücüm yettiğince ev temizliğiyle uğraştım öğlene kadar. Biliyorum yapmamalıydım. Duramadım.
Ağrılar fenaydı uyuyunca geçti ama gece mesanenin sinyalleri nedeniyle gidişler, sabah sersem uyanmak
Histerektomi sonrası kanama:  iki sebepten olabiliyor
Birincisi içerdeki dikişlerin erime aşamasında kan pıhtıları gelebiliyor     
İkinci sebep kendini çok yorduysan çok ayakta kaldıysan ya da bir şey taşıdıysan olabiliyor
İçerde dikişler var hem de ne yaralar var. Bu ameliyatın en büyük yanılgısı çabuk iyileştin sanıyorsun.
Ama içerde çok büyük işlemler yapılıyor yaralar dikişler oluyor tamamen iyileşme de 2 seneyi buluyor dedi benim doktor
Ve ne yazık ki bu kanamanın sebebi o yaptığın temizlik olmuş
Dikkat et ne olursa olsun 1 ay daha böyle şeyler yapma
İçerdeki dikişleri patlatabilir yaraları açabilirsin
Hatta daha ağır yapılabilecek şeylerde organların sarkmasına sebep olabilirsin.hematom yani ağır kanama sonucunda içerde kan birikmesi olursa tekrar ameliyata bile alınabilirsin
1 aya kadar gayet normal kanamalar   Geceleri papatya çayı iyi geliyor.

RAHİM AMELİYATI SONRASI KANAMA
Vajinal bölgede rahimin çıkartıldığı yerdeki açıklık dikişlerle kapatılıyor
Bir süre sonra içerdeki birikimleri dışarı atmak için o dikişlerin bazı açık alanlarından birikmiş kan dışarı çıkmaya başlıyor  Kanama hemen hemen herkeste olur ama az ama çok
Rahim ağzı alındıysa kanama az alınmadıysa kanama daha çoktur
Adet miktarından fazlaysa günlük hayatı etkiliyorsa doktorla görüşmekte fayda vardır
Elli altmış gün arası ufak kanamalar sürebilir.
Trans erkeklerin ameliyatlarında bir ay kanama olabilir deniliyor. Benim bugün yirmi üçüncü günüm.
Son bir haftadır dengesiz vücudum ruhum
bilimsel açıklaması budur: büyük ameliyat sınıfına giriyor ve ufak kanamalar 50 -60 gün sürebiliyor. rahim ağzı alındıysa kanama daha az,alınmadıysa daha çok olur diyo dr
vajina 10 – 15 cm uzunluğundadır rahim ağzından dışarıya salgı oluşur vajinanın ıslaklığı için
klitoris çubuk şeklinde 3 – 4 cm uzunluğunda arkaya doğru uzanan bir organdır ve cinsellikte sertleşir
yumurtalıklarda östrojen ve progesteron salgılanır. O  da bitti şükür
ameliyatın psikolojisi farklı biyolojik kadınlar ve bizim. Onlar bir hastalık sonucu vazgeçmek zorunda kalıyorlar hormonlarından. Erken menopozun zorlu sürecine giriyorlar. Östrojenle gelen cilt saçlar yuvarlak hatlar kısacası kadınsal tüm özellikler yavaş yavaş azalıyor.
Tabii ki kadınlık cinsiyeti sonlandırılmıyor hala kadın bedenindeler

08 08 2016 pazartesi
09 30 gibi kadın doğum kayıt sırası yaklaşık 40 dk sıra bekledim idrar sonucunu aldım
Bir saat de sıra bekledim doktor geldi asistan da gitti yarım saat de öyle
Doktoru görünce kıpır kıpır genç kadın hastalar… Güler yüzlü hep doktor ve çok çalışıyor.
Asistan yine yanlarıma baktı ağrım yok oralarda
 O esnada doktor da koltuğuna oturmuştu tahlil kağıdına baktı  g. Hanım  idrar temiz.
Kasıklarım ağrıyor yaparken idrar kültürüne de bakalım mı? Diye doktora sordu
Kasıkların ağrısı zamanla geçer eğer zamanla şiddetlenip artarsa o zaman sorun olur. Şimdilik bunlar normal. Girdiğimiz yerler acır tabii diye açıklama yaptı asistan Böyle iyi bir şey yapmayalım Patoloji sonucuyla gel
Ağrı kesici alayım mı? parol bitti parol kesmez. Apranax türü lazım. Mersinde histerektomi ameliyatı yapılmıyor
09 08 2016 Salı
Gece 04 suları wc ve terden yastık su olmuş
10 08 2016 Çarşamba
İki hafta sonra semt pazarı
Peniste ancak üç yıl sonra ciddi anlamda his oluşur.
Histerektomi sonrası bel aynı basenler gitti kıllanma arttı tabi sporla biraz diyenler
Perşembe Cuma aynı lekelenme iç çamaşırında
Bıyık ve çene dökülen kıllar minoksil bir ay evvel bırakınca
12 08 2016 Cuma
Günlerden sonra serin bir sabah hafif puslu göğe selamlar Sabah kırmızı iki damla kan sonrası yok. Cuma pazarına gittim domates elma nohut derken ellerim poşetlerle doldu. Eve zor zahmet kan ter içinde geldim.
13 08 2016 cumartesi
Libido yavaşladı karın ağrısı ve kanama yine başladı.
Öğlen birden aktı kıpkırmızı kan. Ped maalesef. Arkadaşlarla buluşacaktık
Söz verdim bir defa. O fena kasık ağrım canımı sıkıyordu. Görüşemedik o gün. Benim de yürüyecek halim yoktu.
14 08 2016 Pazar

Temizlik yaptım sancı içinde, sonrası yorulan vücudun tepkisi kanama 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları