anestezi

                                                                                                                   17 07 2016 pazar
günaydın. ne kadar iyi olabilirsem öyleyim. senin nasıl gidiyor hayat?
sabahın dokuzunda ter kıpırdamayan yaprak ve yukarı katların panjura düşen klima suları.
birazdan haftalık temizliğim var evde. öyle süper hayat bildiğin gibi değil canım.

15 Temmuz 2016 Cuma
Anestezi hazırlığı
Sabah kadın doğum sekreterliğinden yapılacak işlemlerin yazılı olduğu kağıdı aldım
Kan röntgen EKG tüm sonuçlar anesteziye gösterilecek
Hastabakıcı var mı kadın doğumda ben oraya nasıl giderim ya da telefonla siz sorabilir misiniz?
Birkaç kişiyi aradı gece gündüz mü? Evet nasıl olsa en fazla üç gün kalırım
Yani. Sadece gece kalırım diyor ne dersin? Olur
Arkadaşlar gelir sanırım gündüz. Sen şu işleri kalabalık olmadan hallet ben sana dönerim bu numaradan. Tamam. Tam ikinci tüp kan alınıyordu telefon seni iç hattan ararım demişti sekreter
Sana bir numara vercem o numarayı ara bir konuşun. olur da tam kan alıyorlar şimdi
İşin bitince bana uğra o zaman Peki
3. kat kan alma bölümünde 4 tüp kan verdim 10 dk bekledim sadece en tenha yer orası
Sonra 1. Kat röntgene indim 50 metre sıra vay 20 dk bekledim
Hastane çalışanı adam ile aramızdaki kısır döngü konuşma:
hasta nerde benim kimlik gösteririm isterseniz
yok burada kadın doğum yazıyor yanlış anlamayın evet kadın doğum  tamam
yirmiye yakın röntgen odasından 9. Odaya denk geldim. tam sıram yandı kapıda barkod nerde?
Ne? Yok ki ben de. Tekrar sıra al dedi
görevliye gittim barkod istediler verdim kaybettin herhalde bekle de yeniden basayım sağ ol
göğüs röntgeni çekildi 3 sn derin nefes alın ve kıpırdamayın
50 metre ilerde kan almanın karşısındaki odada EKG
Sıra otomatında bir kağıt 66 idi basmış bulundum eskiyi aldım
Oturdum başım dönüyordu evde biraz kahvaltı yapmıştım ama kan alınınca sersemledim
Tekerlekli sandalyede yaşlı teyze ve ona bakan kadın ve erkek karı koca sanırım
Adam şu numarayı yerine bırakayım ihtiyacı olan alsın dedi
Bakayım 62 benim 66 alabilir miyim tabii sağ olun
20 dk da orda bekledim
Yabancı uyruklu sarışın uzun boylu hemşire isme bana ve istem yapan servise yani kadın doğum yazısına baktı ama kadın doğum istemiş siz misiniz hasta? Benim. Bu arada keçi sakal bırakmıştım.
Ordaki daha deneyimli hemşire tamam sorun değil o ameliyat olacak dedi
Daha öncesinde trans erkek deneyimi var demek ki eyvallah hemşirecim
Sedyede pantolonun paçaları sıvadım kıllı bacaklar tişörtü de boynuma kadar sıyırdım ameliyat izsiz göğüsler hafif tıraşlanmış karın bölgesi. Ameliyattan önce doktor o bölgeyi temizle demişti
El ve ayak bileklerime kalp akciğerin olduğu yerlere alıcıları yerleştirdi hemşire suyla biraz ıslatıp
Yaklaşık 3 – 4 dakika sonra sedyeden kalktım bitti dedi. Teşekkür ederim
EKG’ye male yazmış hemşire öyle zaten
Kan sonuçları öğlen üç gibi çıkıyor. Tekrar kadın doğuma gittim
Kapının açık olduğunu görünce bir depar attım dur bekle tamam bekliyorum
Elinde bir kağıtla geldi sekreter hastabakıcının adı yazıyor
Pazartesi günü anesteziye giderim tamam
Bahçeye inince aradım hastabakıcıyı:
 gündüz hastanede çalışıyorum gece sekiz saat kalırım. Ne kadar ücret? 60 lira
12 saat kalamaz mısınız? Evde küçük oğlum var onu evdekilerle bir konuşayım
Tamam en fazla 3 gün hastanede yatarım bana gece lazım
Bugün haber bekliyorum sizden. Teşekkür ederim
Öğleden sonra baş ağrısıyla biraz uzandım sızmışım bir saat sonra uyandım mide bulantısıyla baş dönmesi fenaydı.İçimdeki ses bir git öğren sonucu diyordu iki gün meraktan çatlardım
Saat üçe doğru hastanede kadın doğum kayıt sekreteri sırasındaydım
Nerden baksan 30 dakika bekledim çoluk çocuk gelenler sırayla bekliyorlardı bir adam sıraya giriyor bir kadın bir çocuk sıcak ve hastane ortamı
Sonuç çıkmış, aldım iki kağıdı
İlk sayfa H yoğunluklu değerler sustanonun kanımda bu kadar etkili olacağını düşünemedim
Enjeksiyonu Dün öğlen yaptırmıştım tam da benim doktorumun hemşiresi çıkıyordu. İğne mi var? Evet gel yapayım da öyle gideyim. Havadan bir kırgınlık bitkinlik var izin aldım eve gitcem dedi
Ameliyatlardan en az 15 – 20 gün öncesi hormonun kesilmesi önemli. Ben de öyle yaptım sayılır.
24 Hazirandaydı son iğne. Operasyon günü de 27 Temmuz. Arada bir ay var ve 21 günde 1
Neyse anesteziye gittiğimde sıra kalmadı diyen sekreter isterseniz içerisiyle konuşun deme ihtiyacı hissetti yorgun halimi görünce.
Denedim dışarıda 10 hasta ve 20 dk var tamam teşekkür ederim geçmiş olsun
Hastanelerde 15 suları doktorların işi bitermiş ne bileyim sağlık ocağı sandım orayı da.
Hastabakıcı bana dönmedi, pazartesi yine bakayım etrafa. Göğüs ameliyatı gibi hareket kısıtlaması yaşamayacağım fakat yanında elin ayağın olacak bir nefes gerekli.
TOTAL BSO
Göbek hizasından karın içerisine yerleştirilen kamera ve ışık kaynağı sayesinde karın içerisinin direkt olarak gözlenmesi ve gerekirse bazı operasyonların gerçekleştirilmesidir. Teknik olarak açık ve kapalı yöntemler kullanılabilir. Kapalı yöntemde karın içerisi önce yaklaşık 3000 ml.hava ile şişirilir, sonra aletler yerleştirilir. Açık yöntemde ise göbek içerisinde küçük bir kesi yapılarak kamera bu kesiden yerleştirilir. Bu yöntem organ yaralanmalarından (barsak) kaçınmak için tercih edilebilir. Teşhis (diyagnostik) ve ameliyat (operatif) olmak üzere iki amaçla kullanılabilir. 
Laparoskopinin açık ameliyata göre avantajları nelerdir?
1.Hastanın karnında büyük bir kesi olmaz.
2.Ameliyat sonrası ağrı daha az olur.
3.Hastanede kalma süresi ve işe dönme süresi çok kısalır. Yani hasta çok hızlı iyileşir.
4.Açık ameliyatlara göre ameliyat sonrası karın içerisinde yapışıklık oluşma ihtimali daha azdır.
Laparoskopi hangi durumlarda yapılmamalı?

1.Barsak tıkanıklıklarında (mekanik veya paralitik),
2.Karın içerisinde yaygın enfeksiyon varlığında (peritonitis),
3.Karın içerisine yaygın kanama,
4.Ağır kalp ve solunum hastalıklarında,
5.Karın ve göğüs boşluğunu ayıran zarın delik olduğu durumlarda (diyafragma hernisi) kesin uygulanmamalı. Aşırı şişman kişilerde, karın içerisinde büyük kitlelerin olduğu durumlarda ve gebelik varlığında çok dikkatli uygulanmalıdır.
Niçin menopoz sonrası kalp krizi, kanser ve osteoporoz artıyor?
Kalp-damar hastalıkları kadınlarda daha az görülmesine karşın her iki cinste de en sık ölüm nedenleri arasındadır. 50 yaşların altında, kalp-damar hastalıkları erkeklerde kadınlara göre daha sık görülürken, menopoz sonrası yıllarda (50 yaş sonrasında) her iki cinsiyette de aynı oranda görülmeye başlanır. Bunun nedeni kadındaki östrojenin bazı koruyucu etkileridir. Östrojen kadınlarda özellikle kan yağları önemli etkiler oluşturmaktadır. Kadınlarda LDL-kolesterol (kötü kolesterol) menopoz öncesinde erkeklerden daha az oranlarda bulunmasına rağmen, menopoz sonrasında iki cins arasında fark kalmamaktadır. İyi huylu kolesterolde (HDL kolesterol) ise durum tersinedir. Menopoz öncesi kadınlarda erkeklere göre daha fazla bulunmasına karşın, menopozdan sonra hafif derecede azalmaktadır. Menopoz sonrası verilen östrojen tedavileri ile total kolesterol ve zararlı kolesterol (LDL) azalmakta, buna karşın faydalı kolesterol (HDL) anlamlı olarak artmaktadır. Ayrıca östrojen hormonu damar iç yapısının fonksiyonları üzerine de olumlu etki yapmaktadır. Menopozla birlikte östrojen hormonunun olumlu etkilerinden mahrum kalan kadınlarda kalp krizi riski artmaktadır.
Menopoz sonrası yıllarda meme, rahim, yumurtalık ve kolon kanseri artışı tamamen kadının yaşı ile ilgilidir. Östrojen hormonunun meme, rahim ve yumurtalık kanserleri üzerine herhangi bir koruyucu etkisi söz konusu değildir. Fakat menopoz sonrası verilen östrojen tedavisinin kadınlarda kolon kanseri oluşumunu bir miktar azalttığı bilinmektedir. Osteoporoz (kemik erimesi) menopoz sonrasında hızla artmaktadır. Tip I osteoporoz dediğimiz menopozal osteoporoz, 50 li yaşlarda başlar ve 15-20 yıl kadar sürer. Kemiklerde yapım ve yıkım yaşam boyu devam eder. Östrojen hormonu kemiklerde yapımı sağlayan hücreleri uyarır, yıkım yapan hücreleri baskılar. Menopozda östrojen hormonunun azalması ile kemiklerde yıkım süreci hızlanır ve kemik erimesi artar.

birkaç detay daha var histerektomiyle ilgili arkadaşlar
onları da sonra yazarım. şu an nem beni mahvetti.
beni antalyadan kurtaracak biri olmalı bu dünyada
sevgiler
mehmet toker


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları