HACETTEPE KURUL GÜNLERİ II

02 12 2015 Çarşamba
Merhaba dostlar;
Gönül derdinden çekmediğim yıl olmuş, kalbe adını kimse yazdıramamış.
Vefasızlardan uzak durayım da varsın boş kalsın aşk defteri.
Sevgililere mutlulukları daim olsun dilerim. Belki büyüdüğüm için daldan dala konmuyor gönül kuşu. Sevememek değil sebep biliyorum.

KURUL GÜNÜ
Sabah yağmura uyandım gece heyecandan gerginlikten deliksiz uyuyamadım
Duş ve kahvaltı sonrası evrak çantama duruşma tutanaklarımı koydum. Saat 10 suları lobiye indim aaa kar yağıyor ve elemanlar arka bahçede fotoğraf çekiniyorlar.
Anahtarı bıraktım resepsiyoniste. Otomatik kapıdan çıktım kaldırıma bir araç park etmişti. Soldan gideyim dedim. Adımımı attım,sol ayağım kaydı ve botlarımı havada gördüm
Güzel bir deneyimdi. Karşı yola yürüyene kadar kahve mont beyaz oldu.
Taksi bulana kadar kar yağmurla dans etmeye başladı, Çankaya Belediyesi Yenişehir semt pazarından taksiye bindiğimde hacettepeye gidicem dedim. 100 metre yürü. Bak dolmuşlar önünden geçiyor. Ben gitmem dedi
İki üç dakika yürüdükten sonra ne kar ne yağmur hafifçe kirpiğini aralayan güneş
4. kapıdan psikiyatriye gittim bir kat yukarı çıkıyorsun psikiyatri koridoru. O yedinci kapı hikaye
Koridorda bizden kimse yok. Sekreterlikte giriş yaptırdım. X  içerde mi? İçerde, gir sor
Rapor sekreteri Tuğba hanım’a sordum, buralarda dedi ve  x hanım diye seslendi gelir şimdi
Geldi, telaşlı ve aklımda kaldığı gibi mutluluk nedeni  Ekim ayından. Merhaba x  hanım merhaba. Girişini yaptırdın mı? Evet mahkeme son duruşmada şu yazılanları istedi. Bakayım
Yedi duruşma tutanağını da verdim. Hastaneye gelen mahkeme yazılarını aradı raftaki dosyalar arasından sonra tutanakları geri verdi. Kurulun saati belli değil
Buralarda dur sen haber veririm. Peki x hanım  Kurul mu var bugün? der Tuğba hanım. Evet
Geldiğim yerden çıktım ve güneş oh dedim, kendime geldim. Aşağı tekrar indiğimde salonda İzmir’den arkadaş. Antalya’da da karşılaşmıştık.
İkinci kurula gelmiş. Gece otobüsle Ankara’ya akşam da yine otobüsle evine. Ertesi günde mesaiye gidecek. Herkes şanslı değil ben gibi. Aynı doktor bizimle ilgileniyor.
Yanımda geçen yılki - Aralık 2014 teki -  kurulda tanıştığımız arkadaş vardı
Plastik cerrahi işi bitmiş ama kadın doğum tekrar ultrason istemiş ve randevu haziran 2016 da.
Davayı daha açmamış. Doktorumuz yanımıza geldi 13.30 da başlıcak kurul
Yerini biliyorsun sen. Geçen senekiyle aynı.
Evet biliyorum. Öğlen toplantım var,sizinle orda buluşalım. Olur
Öğlen iç hastalıkları 1. kat toplantı salonu. Sevgilisiyle gelenler içlerinde gençlik ateşi tabii.
Psikiyatrist doktor geçen yıl yaptığı anketi bu kez hormon aldıktan sonra ne gibi değişiklikler oldu cevaplarını almak adına bizlere dağıttı. Doldurdum. Cinsellik artışı yorucu ve alışkanlık yapıcı. 14 suları kurul başladı ve yaklaşık 45 dakika sonra doktorum Mehmet Toker diye adımı seslendi Ceketimi ara salonda bıraktım kapıyı açıp doktoruma yol verdim
Ve iki boş koltuktan birine oturdum. Başımla selam verdim prof. Dr  Miyase Hanıma.
Diğerleri pür dikkat beni süzüyorlardı. Prof söze başladı.
Hangi hormonu kullanıyorsun? Sustanon 28 günde bir ve bir yıl oldu
Kanama kesildi mi? Evet mayısa kadar kesilmemişti. Buradaki endokrine söyledim 21 güne düşürdüler. O ay kesildi. Ağustosta kontrole geldiğimde testosteron 700 üstüne çıktı
Tekrar 28 güne indik. Şu an kanama var mı? Yok
Peki nasıl değişiklikler var? Elim yüzüme gitti
Görüyoruz sakalların çıkmış vücudumda karında bacaklarda kıllanma var
Duygusal olarak ? özgüven mutluyum. Sustanon kilo yapıyor hazirandan beri spora gidiyorum.
Ona faydası oldu
Ne zamandır böyle hissediyorsun? Ortaokuldan beri. O zaman da saçlarım kısaydı.
Erkek gibi hissetmekle kısa saçın ne ilgisi var? Uzun saçlı erkekler de var dedi Prof. Dr M.
Olabilir benim saçım hiç uzun olmadı. Okul önlüğü forması dışında etek elbise giymedim hiç
Ameliyatları ne yapacaksın? Göğüs ameliyatını oldun mu?
Şubatta göğüs ameliyatı oldum. Rahim ameliyatını ise kapalı istiyorum
Siz burada yapıyorsunuz ama benim bir hafta yatmam lazım nerde kalıcam?
Akdeniz üniversitesine bakıcam. Antalya’dan mı geliyorsun? Evet
Çalışıyor musun? Hayır annemle kalıyorum. 2009 da babam rahmetli oldu
O zamandan beri çalışmıyorum. 15 yıl turizmde 5 yıl da gazetede çalıştım
Kaç yaşındasın sen? 1976 doğumluyum Sevgilin var mı? Yok
Bize soracağın bir şey var mı? Yok. Peki teşekkür ederiz. Ben teşekkür ederim
Benden on dakika sonra x hanım salondan çıktı İzmirli arkadaşla mahkemeyi konuştu.
X hanım yazıyı gönderecek misiniz? Onlar o yazıyı yollasınlar biz de cevabını yazarız. Tamam. İki şubatta zaten duruşma o zamana yetişir. Peki sizinle bir daha ne zaman görüşürüz? Sen ameliyatını olduktan sonra gel görüşürüz.
Koridorda iki trans kadın vardı diğerleri trans erkek. Trans kadının biriyle ağustosta tanışmıştık. Psikiyatri koridorunda yalnız oturuyordu. Eğlenceli bir kadın zaten eğlence sektöründe emek harcıyor. Benim gibi yaşını göstermeyen insanlardan ve fakat güldüğü kadar içinde derdi nehir, fark ediliyor. Evlenip mutlu olmak istiyor şartlar gereği iyi niyetleri suistimal ediliyor. Trans olduğumuz için her alanda olduğu gibi ilişkilerde de göz yuman sabreden taraf olmamız bekleniyor. İhanet acı gözyaşı dizilerde değil gerçek hayatta.
Diğer trans erkekler kendi aralarında grup oluşturdular. Biz Ankara'daki ve İzmir’deki arkadaşlarla sohbet ediyorduk. Sevgilileriyle gelenler bizden ayrıydı. Biri dışarıdaki boş masada müzik dinliyor telefonla konuşuyordu. Bir diğeri sadece etrafa bakıyor kimseyle tek kelime etmiyordu. Hani biz aynı yola çıkmıştık ya bazen öyle mi sahi diye insan şüpheye düşüyor. Kıskançlık dolandırıcılık yanlış bilgilendirme vs tüm bunlar bir yılda güvensizlik yarattı bende.
Birlik ve beraberlik o gün o koridorda bile yoktu. Hormon kullananlar ve kullanmayanlar arasında da bir çekingenlik yaşandı galiba. Sorulacak çok sorum vardır benim geçen yıl. Rahatlamak, yola bilerek devam etmek açısından deneyimlerden faydalanmak bana iyi gelmişti. 16.30 suları doktorlar çıktılar. Koray hoca yanında rapor sekreteriyle çıktı. Görevli kadın dairenin numarasını verdi. 14 Aralıkta raporunuz çıkacak o gün beni arayın dedi.
Başkası alabilir mi raporu? Alır. Koray hoca mahkeme varsa rapor mahkemeye gönderilir dedi. Beklemenin verdiği yorgunluk ve açlıkla arkadaşlarla birer mercimek çorbası içtik iki İzmirli genç delikanlı… İki arkadaş da nebido kullanıyor yani üç ayda bir 1000 mg testosteron alıyorlar.Biri bende olumsuz etkisi yok diyor diğeri de iğneden sonraki bir ay yüzüm dahil vücudumda ödem oluşuyor diyor. Rahim ameliyatından sonra yani mart gibi endokrin kontrollerimi yaptırayım nebidoyu düşünürüm.  İki arkadaşı da sevdim harbi insanlar,kardeşten öte olur ya bazı dostlar. Onlar birbirleri için öyleler. Üzülmesin diye sırf ben kurula gidiyorum dememiş arkadaşına.
Hayat bu belli olmaz belki İzmir’e yolum düşerse Karşıyaka Alsancak arası arkadaşlarla görüşürüz. Şaka değil aslında ben İzmir’i özledim be. İmkansız aşk kaynaklı üç dört ayda bir giderdim Ege kıyısına. En son gidişte büyük bir trafik kazası yaşadım ve her şey bitti.
Yaptıklarım kör aşık yanlışlarıydı,her şey sevilebilme ihtimali içindi. Şimdi ise aynaya baktıkça kendimi öpesim geliyor. Başkasının beni sevmesini eskisi kadar çok önemsemiyorum. Mutluluğumu kendim tahsis edebilirim artık, sevgili olmasa da hayat güzel.
Geçen yıl kurul, rüya gibi. Yazmasam bu kadar ayrıntı hatırlayamazdım.
01 Aralık 2014 Pazartesi
Gri bir Ankara sabahı… İlk konsey…
Doktorum nihayet Ahmet Toker diye seslendi ve ben oturduğum yerden kıpırdayamadım.
 Artık heyecanın baskısı bedenimi kilitlemişti. Kalktım anladı doktorum yüzümden biraz sıkıntılı olduğumu. Neyse.  İlk kapı seminer odasına açılıyordu, film gösterimi slayt sunum mekanı. İkinci kapıyı açtım: karşımda yuvarlak masada doktorlar. Bana kapının hemen önündeki koltuğu gösterdiler.
Solumda doktorum  yanında Koray Başar ve iki doktor daha… Tam karşımda beyaz önlüklü bir kadın doktor, sanırım profesör kendisi dedim. Sağa doğru tanımadığım kadınlı erkekli doktorlar. Beyaz gömlekli olan sanırım Serdar Nasır idi, estetik cerrahi bölümünden.
Merhaba ben Ahmet Toker dedim. Ses yok odada. Gerildim bir anda. Prof dr Miyase Bayraktar önce uzun uzun süzdü beni sonra da konuya girdi. Antalya’da neden sana hormona başlamadılar? 6 aylık psikiyatrik gözlemden sonra dava aç yoksa hastanede herhangi bir işlem yapamayız dedi dr. Açtığım dava bir yıl sürdü ve hakim üreme yeteneğinden yoksun olmadığım için davayı reddetti. Hastaneye durumu anlattım bizim yapacak bi şeyimiz yok cevabını aldım.  Ben de Kasım 2013’te size geldim
Bütün ameliyatları istiyor musun? Evet. Prof dr Miyase Bayraktar diğer  doktorlara baktı.
Tamam sana hormona başlayalım. Endokrinden ilacını yazsınlar.
Ertesi gün: arkadaşlarla Hamamönünde takıldık. Hacettepe diş hekimliği karşısındaki ara sokak. Eski Ankara evleri ve dar sokaklar…
Antalya kaleiçi tarzı ve her şehirde bulunan bir konsept…
Kahvaltı ızgara közde Türk kahvesi hediyelik eşya dükkanları sıralanmış. Ben deli gibi tüm sokakları gezmek istedim ama diğerleri oturalım hava soğuk dedi  içlerinde en yaşı fazla olan bendim.
Çarşamba günü sabah erken endokrinde kan verdik ve öğleden sonra üç arkadaştan  ikimize sustanon 28 günde bir yazıldı diğer arkadaşta kansızlık çıktı. Tedavi ol da öyle gel dedi dr
Ve şimdi o arkadaş bu yılın ilkbahar aylarında İstanbul cerrahpaşaya sevkini aldırdı
Ve sonuç rahim ameliyatını olup mavi kimliğini aldı birkaç ay önce. Yolu açık olsun genç bir üniversite öğrencisi kendisi.
04 12 2015 Cuma
Sabah hacettepeden doktorumu  aradım rapor sekreteri Tuğba hanım telefonu açtı.
 dr x ile görüşebilir miyim? Dr x bir ay izinli. Kim arıyordu?
Dosyada Ahmet Toker yazıyor. Mahkeme yazısı geldi mi size?
X  asliyeye yazı yazmış yollamış. Tamam teşekkür ederim

Bizim çocuğumuz olacak mı sorusunun cevabı, hayır. Rahim ve yumurtalıklar alınıyor.
Üremeden yoksun oluyoruz. Medeni kanun 40. Madde
Başka alternatif: sperm bankası

İkincisi: evlatlık almak -- en az 5 yıllık evli olacaksın
Üçüncüsü: yumurtaları dondurma
Kıbrıs yumurta dondurma operasyonu 5000 € hastaneden beş gün kalıyorsun
Hormon öncesi yumurtalıklardaki hücreleri donduruyorlar
İlerde kök hücreden sperm çok masraflı ve garantisi yok

Hormona başlamadan evvelki testler:
regl 3. Günü: estrodiol  -- FSH ve LH değerlerine bakılır
Hacettepe’de gün aramadılar hormon öncesi, belki başka şehirlerden geldiğimiz içindir.

PENİSİYLE mutlu olan trans kadınlar var ve peki vajinasıyla mutlu trans erkekler var mı?
Aklıma takılıyor bu soru epeydir. Yabancı trans erkekler yani vajinalı adamlar var. Öyle yaşıyorlar
Ben penissiz bedenim tamamlanmış hissetmeyeceğim biliyorum
Bazı trans kadınlar da nefret ediyor penisinden, östrojen haplarıyla iyice küçüldüğünde penisleri seviniyorlar. Trans erkeklerin hormonla göğüslerinin küçülmesi gibi.
Ben şahsen bekleyemedim hormonla 75/b beden göğüslerin küçülmesini.
08 12 2015 Salı
Tıraştan bir gün sonrası annemle diyalog:
Yüzündeki kıllar iyi olmuyordu yüzünü karanlık gösteriyordu ( sakal demiyor hala )
Böyle yüzüm kuruyor / krem sür /  krem sürünce de her şey yüzüme toz pislik yapışıyor.
Eczaneden ona göre krem al dedi

VE BİR YAZININ DAHA SONUNA GELDİM. GÜZEL KEYİFLİ GÜNLERİMİZ OLSUN CÜMLETEN DOSTLARIM. 
SEVGİLER
MEHMET TOKER


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları