bir dergiye



GZONE DERGİSİ KASIM SAYISI İÇİN
Trans olmak, toplumsal cinsiyet kalıplarına ters düştüğüm için her türlü sosyal alanda önyargıya maruz kalmak. Bir trans erkek olarak sürece başlamadan evvel sokakta çocukların sen kız mısın erkek misin tacizleriyle canım çok yandı. Pazarda abla kaç kilo vereyim lafları ya da en basiti, adres soran birinin görünüşüme bakıp abi sesi duyunca sonra pardon abla deyişi… İlkokuldan bu yana okul formaları dışında etek elbise giymedim. Komşular mahalledekiler biraz makyaj yap saçını uzat kız gibi ol derlerdi. Ben kız değilim derdim, bilmiyorlardı ki bedenim bana ait değildi. Ergenlikte üniversite hastanesinin profesörleri östrojen hapları verelim geçer dediler. Yirmili yaşlarda kadından erkeğe ameliyat imkansız sen kızsın bunu kabul et sözleriyle trans kimliğimi görmezden gelen sözde doktorlar…


Kadın doğum doktorundan çekinmek var trans erkekseniz.


Ehliyetiniz yoksa o pembe kimlik yerine verecek, derdinizi anlatmak sıkıntısını yaşıyorsunuz. Yakın zamanda göz doktoruna gittim ehliyeti uzattım sekretere, x……. Bey buyurun dedi, o isimle şu anki görüntüm ancak Bey sıfatıyla uyuşabilirdi. Neyseki hormondan önceki halim yani sakalsız yüzüm arasında çok bir fark göze çarpmıyor.


Cinsiyet değiştirmek ya da hali hazırda olması gereken bedene bürünmek için medeni kanun 40. Maddeyle biz transların hayatını kabusa çeviriyor.


Hastanesi ayrı mahkemesi apayrı sorun. Antalya’da sürece hakim olamayan doktorlar ve muhafazakar hakim ve adli personel ki bazıları gereksiz meraklılar, o penis nasıl takılıyor vs… maddi manevi imkanın yoksa sonu intihar ya da depresyon ilaçlarına uzanacak sancılı bir mücadele geçişimiz.


Zira İzmir Ankara ve İstanbul şehirlerinde ikamet etmiyorsanız yol masrafı yorgunluğu yanınıza kar. Ayrıca ameliyatlar; göğüs ameliyatı Türkiye’de mahkeme izniyle ücretsiz sadece Edirne’de yapılıyor.


Beklemek istemeyenler özelde göğsünden kurtuluyor. Rahim ameliyatımızı sağ olsun devlet karşılıyor. O tutmayan organ hikayeleriyle dolu penis oluşumu ise bizim bitmez kısır döngümüz. Şu an yaklaşık bir yıldır testosteron hormonu kullanıyorum ve kimliğim pembe. Bazı yabancı ülkeler gibi yalnızca beyanla nüfus cüzdanı değiştiremiyoruz.


Velhasıl ülkemizde trans olmak, trans kelimesini hiç duymamış, erkekten kadına geçiş halinde ya da bunu isteyen kişilere travesti yaftası yapıştıran ve trans erkek deyince o ne ki erkek erkektir kadın da kadın zihniyetindeki insanlarla bir arada yaşamak demek.


Bu konuda öğretmenler ve doktorlar en büyük umudum…


Teşekkürler.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları