HASTANE GÜNLÜKLERİ



30 Marttan bu yana neler yaşandı neler…

Annemi 31 Mart Salı sabahı hastane aciline götürdüm. Kanı 3,8 çok iyi yani eşiğin diğer tarafına atlamasına bir adım kalmış. Öğlen ilk kan ünitesini verdiler. Yine dahiliye yatış 14.30 suları
8. kat 28 numara birkaçı dışında tanıdık hemşireler. İki erkek hemşire vardı iyilerdi.
3 gün süresince toplamda 5 ünite kan verdiler. Birine alerjisi tuttu annemin yarıda kesildi.
Serumlar tahliller akciğer filmi ultrason endoskopi ve üç defa kolonoskopi.
3 – 4 yıl öncesi Karaciğer kontrollerimi yapan kadın doktor baktı iki kolonoskopiye. 
Birinde bayılttılar ikisinde ayık.
Sonuçta başka bir doktor parça aldı ve onu patolojiye verdim
09 04 2015 Perşembe günü 13 suları neden mi bu kadar net hatırlıyorum zamanı. Basit ben meyve canavarı hastane yakınındaki hastane penceresinden görünecek kadar yani semt pazarına elma salatalık almaya gitmiştim. Dönüşte yatak boş. Odadaki diğer hastaya sordum, 5. Kata gittiler dedi.
Genel cerrahi A blok 16 numara
Burdurlu komiser ve eşi ilk oda komşumuzdu. Salı  mide küçültme ameliyatı olan kadın cumartesi öğlen taburcu oldu. İlk günler migreni de olduğundan çok zorlandı ama şükür ayaklanıp akşamına evine gitti.Şeker hastalığı da varmış yani diyabetikti kadın. Ameliyatta şekeri tetikleyen midenin bölümü de alınıyormuş.Mehmet dediler hep. Konuşuyoruz da senin adın ne kardeş dedi komiser. Mehmet dedim. Ben mehmet ismini çok severim. Ben de severim dedim.
Ertesi günün akşamı acilden apandis ameliyatı olacak bir kadın geldi sülalesiyle yaklaşık 20 kişi odada.Her kafadan bir ses çıkıyor nasıl bunaldık hemşireler de biz de söyledik de tantana bir saat sürdü. Yıktı kadın ortalığı ne tatlı canı varmış. Ertesi sabah sapasağlam odadan yürüdü gitti. Gençti  çabuk atlattı tabii.Sonrasında selen abla asık surat hastaneye yattı. Onun da derdi midesinden. Boy 1.70 kilo 170 ben doğru orantı diye buna derim. Şaka bir yana. Yatıp kalkmak oturmak hayli zor o kiloda biri için. Bize basit gelen çoğu hareket bazılarına çile.
14 Nisan akşamüstü saat 17 suları annemi ameliyata aldılar. Sabah demişlerdi sıra gelmedi bütün gün bugün olur mu olmaz mı endişesiyle bekledik. Beraber ameliyathaneye indik. Ameliyat önlüğüyle annem.  Aşağıda bekledim sıkıntı gelen giden yok. Hastane bahçesinde hava soğuk volta attım. Aklımda genelde kötü düşünceler  kendi kendime kurdum
20 suları asistan doktorlar ameliyathane kapısından çıktılar.
Ameliyatı iyi geçti annenin. Yoğun bakımda kalacak bu gece. Sevindim
O an o iki doktor kanat takmış melek geldi gözüme. Sarılıp öpecektim az daha. Ama ben Allah razı olsun demekle yetindim. Kaldım bir an öyle beyin de durdu. Sonra eve gidip yatayım bari dedim.
15 Nisan Çarşamba
Sabah erkenden hastaneden aradılar hastanızı odanıza alacağız siz de acil gelin. Bir yakını ben varım.
Taksiyle gittim gelen giden yok ameliyathane kapısında 2 saat bekledim. 10 suları sedyede üzerinde çarşaf yüz bembeyaz annemi çıkardılar. Benim elim ayağım kesildi gözlerim doldu.
Topla oğlum kendini silkelen… Hemen yanına gittim. Saçını okşadım. Geçmiş olsun annem
 Duyulur duyulmaz sağ ol dedi. Belli ki canı yanıyordu ses etmedi.
Yattığı yatağın hidrolik sistemi bozukmuş. Odaya yeni yatak getirdiler. Karnında diren aşağıda sonda…3 – 4 gün yemek yok sadece serum. İyi kötü koridorda yürüdük. Çok zayıflamıştı. Doktorlar her gün soruyorlardı, gaz çıkardın mı teyze? Artık 4 gün sonra çıkardım dedi ve sıvı gıdalara başladık. Ne olacak işte muhallebi komposto yoğurt yağlı domates çorbası. Sadece yoğurt yedi annem.Damardan mama verdiler her gün bir poşet yaklaşık bir litre. Toplamda beş litre aldı o mamayı.Hastane odasında idrar biriktirmeler su şişelerinde bidonlarında. Sonda çıkınca yaşlı bezleri almalar sürekli çamaşır pijama değiştirmeler direnin sızdırması her gün pansumanın yetişmemesi her gün yatak çarşafı vs Refakatçi yemeklerini yiyememeler balık kadın budu köfte patlıcan ya da patates oturtmaları pirinç pilavları pişmemiş bulgur pilavları. Yağsız tuzsuz salatalar suda yüzen salatalıklı sarımsaksız cacıklar... Sonraki günlerde selen abla ameliyat günü gelmek üzere taburcu oldu şekerini anlayamadılar. Genel cerrahi bölümü bilmiyor diyabetik problemleri. Bir bakıma endokrin ilgileniyor.
Bağırsaklarında tıkanma olan yaşlı bir teyze ve refakatçisi eşi geldi onlar gidince. Onlarla da yaklaşık 10 gün beraber aynı odayı paylaştık. O kadının da şekeri vardı kolonoskopi bağırsakları tam boşalma olmadığı için sonuç vermedi. Her sabah saat yedide kontrol için bir kat aşağı röntgene inerdik. Meğerse teyzenin ince bağırsağında tıkanma varmış. Bilmem ne yaptılar biz gidince. Allah tüm hastaların yardımcısı olsun.
Ameliyat sonrası sadece bir gün hastabakıcı aldık. Gündüz işlerim vardı onları hallettim.
Gürcistanlı kadının 12 saati 80 lira. Aslında 100 lira da olabilirdi. Karşımızdaki odadaki yaşlı kadının yakınları söylemişti
“ Bizim bakıcının arkadaşı var lazım olursa gelsin baksın sana. Oğlun çok yoruluyor gece gündüz başında.
Biz bile o kadar kardeş olduğumuz halde gündüz bakıcıya bırakıyoruz. “
Diğer günlerde ameliyatta alınan patoloji sonucunu bekledik. Çıkmadı.
24 Nisan Cuma günü sabah taburcu olduk. Sağ olsun odadaki amca eşyaya yardım etti. Taksiye kadar indirdi.
Ev tamtakır, öğleden sonra pazara gittim. Anneme her gün pansuman yaptım
Bir hafta sonra kontrole gittik dr dikişlerin birkaç tanesini bıraktı tahmini annemin karnında dikine 15 dikiş vardı.
Haftaya gelin kalan dikişleri alabiliriz dedi dr. Ertesi gün banyo yaptı nihayet tam bir ay sonra yani.
 Banyo için su geçirmez bant aldım en büyüğünden. Tabii rahatladı annem.
Ve kalan dikişler de alındı patoloji raporunu sordum gelmemiş. Laborant kadınla konuştum, doktorunuz da soruyor arıyor beni sonuç için. Yetiştirmeye çalışıyorum.
Haziranda bizim doktor Akdeniz üniversitesi tıp fakültesine geçiyor yani profesör oluyor.
Bu arada doğum günümde 01 05 2015 Cuma günü evde temizlik yaptım. Devlet beni düşünmüş resmi tatil yapmış ben evle ilgilendim. Antalyadakiler kuru kuru doğum günümü kutladılar çoğu hatırlamadı bile.Pasta da kesmedim ne gerek var değil mi? 39 yaşım güzel adamım vesselam
23 05 2015 22 suları
Aşk geldi de duvar mı ördük çitleri mi iki sıra yaptık baksana kapı pencere açık
Mehmet Toker
Cumartesi akşamı sehpada günlük gazetenin hafta sonu ekleri açılmış
Sıcak hava ve geçen Cuma günkü 7. Sustanon Enjeksiyonundan sonra vücut ısım 38 hissediyorum
Planet mutfak izlerken yeni püf noktası öğrendim:
Mantarlar pişerken maydanoz yeşil kalıyorsa o mantarı yiyebilirsiniz ama maydanozlar sararmışsa yemeyin. 4 – 5 gün var ki bu kanalı yeni keşfettim.
Bugün beyaz atletim ve mavi şortumla temizlik yaptım. Cacık dolaptan çıkarıp da soğuk soğuk yemeğin yanında yiyince oh missss dedim her kaşıkta.
Spor salonu baktık arkadaşımla  güllükte xxx  spor merkezi. İlk kez spor salonu görmüşlüğümden arkadaş iyi bir yer temiz dedi. Ücreti yetkili kişi olmadığından öğrenemedik perşembe günü.
14 05 2015 Perşembe
Kırmızı beyaz mavi renkte polo yaka tişörtümü giymiştim ve sabah parkta bneim tişörtün sıfır yaka modelini 2 yaşlarında sarışın bir erkek çocuğunda gördüm gülümsedim
Akşamüstü 18 sularında eve dönüyorum karşımdan geliyor sarışın annesinin elinden tutmuş o tatlı çocuk. Bu defa logosuna baktım aynı marka tişört. Annesi de fark etti gülümsedik.
15 05 2015 Cuma
Sabah sevgi hemşire ve 7. Sustanon ilk defa kanadı iğne yerim. Cinsel istek duymadım.
Marketten gillette blue ıce 3  ve gillette tıraş jeli aldım
22 suları ateş baş ağrısı can sıkıntısı. Sol tarafımın üstüne oturamadım acıdı
Ateş üşüme ile yatağa girdim. Birden uyandım gecenin bir vakti üstümde yorgan yok atlet  şortla kaskatı sırtüstü uyumuşum. Sabah 08 sularında dinlenmiş kalktım yataktan.
16 05 2015 cumartesi
Temizlik günüm. Gece yine baş ağrısı ve ateş basması uyuyamadım hayli süre
17 05 2015 PAZAR
Gece terledim ateşten sabaha uykumu alamamıştım yorgun halsiz. Tüp de bitti ve çaysız güne başlamanın dayanılmaz tatsızlığı kelimenin tam anlamıyla tatsız ağzımda acı bir tat öğlene kadar
Kıllanma artmış demişti dün sağlık ocağındaki hemşire bugün aynada baktım sırtımda görünür siyahlık. Erik ağacının dallarından dökülen organik erikler çay bahçesi bereketi idris abi şaban abi alev abla ve mekanın sahibinin ağaçtaki hali sezai abi
Akşam köy öğretmeni dostumun okuluna müfettiş gelecek Çarşamba günü:
Çok iş var dosyalar düzenlenecek
Müdür yapsın onları
Müdür de benim öğretmen de hademe de. Bir sınıf var ben okutuyorum onları…
national geophrapic kanalında bermuda şeytan üçgeni
Bermuda adası ABD’nin 1100 km ötesinde volkanik bi ada yani deniz dağının ortasında ufak bir ada.
Bermuda şeytan üçgeni; Florida, bermuda ve porto rico üçgenindedir.
18 05 2015 pazartesi
Öğlen seçim sandığımızı söylemeye CHP’den bir kadın geldi. Listede n… ve g…. Toker var sizin adınız yok muhtarlığa gidin de adınızı yazdırın dedi. Yok o listede adım var benim. Aa pardon kem küm…
19 05 2015 Pazar
Ş… abi evden bana küçük siyah çanta getirdi benim gri çantanın yıkayınca fermuarı çıkmıştı
Evde var sana getireyim sözü üzerinden yaklaşık iki hafta sonra çantamı gördüm.
Tam istediğim gibi küçük ve bol gözlü. Sağ olsun
Dün tıraş oldum gillette mac 3 ıce blue ve tıraş jeli ile…
Fast and furious 7 izledim ve paul walker Fast and furious serisini defalarca izlememe sebep adam mekanın cennet olsun.

20 05 2015 Çarşamba
Sabah erken hastane patoloji raporu hala çıkmadı laborant ben sizi ararım dedi.
Oradan pazara gittim. Hayattan nefret ettiğim asabi hissettiğim gün. Ateş basması aşırı terleme
Mehmet toker 
SUSTANON GÜNLÜĞÜNDE GÖRÜŞMEK ÜZERE.
SEVGİLER

Yorumlar

  1. Kendini bir evlat olarak çok iyi yetiştirdiğini düşünüyorum. şimdi bakıyorum da anneme babama hiç yere çok saygısızlık etmişim, ayrıca o kronik dalgınlıklar ve ihmalkarlıklarla açık el kendi sonumu hazırlamışım. anneme babama bebek gibi bakmak isterdim oysa. hak ediyorlar çünkü. masal gibi bir dünyaya getirdiler beni. umarım zamanı gelince aklım başıma gelir de yol yakınken bir başıma anneme babama sahip çıkabilirim. günah çıkarmak gibi oldu biraz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları