ÖZGÜRLÜĞE SAĞLAM ADIMLAR



Sevgili Dostlarım,
Merhaba. Nasıl keyifler? Yeni yıl yeni tatlar maceralar yaşatıyor bana.
Sizler ne yapıyorsunuz? Hayat dikenlerini bir süre de olsa göstermesin bizlere.
Çok istedik hayaliyle sabah ettik ve yolumuz açık olsun artık lütfen…
Hastane ve mahkemelerde sürünen arkadaşlara bu temenni, ben de dahil.
Sizlerle en son üçüncü testo iğnesinde kalmıştık.  Yani 30 01 2015 Cuma günü
Ve bugün 12 02 2015 Perşembe. Ameliyatıma bir hafta kaldı.
Yaklaşık iki hafta öyle dolu ve iç bunaltıcıydı ki ki bana iki ay gibi geldi
Şimdi iyi miyim? Şükür iyiyim, nihayet. Gönül isterdi ki bunca sıkıntıya düşmeseydim.
Ne diyoruz, yaşanması gerekiyormuş.
O gün yani iğne sonrası evin yakınındaki hastanenin genel cerrahi bölümüne gittim.
 Sekretere göğüs ameliyatı olacağım bu tahlilleri istediler yardımcı olur musunuz? dedim
Ne için göğüs ameliyatı? Alınacak göğüsler. Peki. Randevu al yardımcı olurum dedi dr
Dışarıdaki danışmadan sıra istedim 30 numarayı verdi. Numaratörde 18 yanıyor kırmızı kırmızı
Koridorda yirmi dakika kadar yürüdüm. Malum iğne sonrası en az yarım saat yürümek lazım.
Birkaç hasta çıkınca doktor gel dedi. Tahlilleri yazdı yalnız ultrason için üç ay sonraya gün veriyorlar.
Ben yine de yazayım. Dedi ve istem kağıtlarını verdi, sağ olsun.
 Önce EKG çektirdim, çoraplar el bilekleri ve boğaza kadar çıkan gömlek.
Makineden iki dakikada bir karış kağıt çıktı. Sonrası akciğer röntgeni. Saat 11 sularıydı sekreter 13.00’te gel dedi ve kağıda 115 numarayı yazdı
Tam zamanında röntgen odası önündeydim ve işlemler 13.30 da başladı.
Röntgen gömlekle üç saniye sürdü. Sonucu doktordan öğreneceksiniz dedi görevli.
Doktora gittim sen burada ameliyat olmayacaksın yazayım da sana filmini versinler dedi
Bir kağıda filmin verilmesi diye yazdı ve imzaladı kaşeledi.
Görevliden filmi CD de aldım. Bir zamanların kara röntgen filmleri tarih olmuş.
Ve cumartesi sabah dudaklarımı tamamen kapatan uçukla güne başladım. Birkaç gün öncesi ufak ufak kabarmıştı ama böylesi  aylardan sonra ilk kez oluyor. Ya bir yerde mikrop kaptım ya da bünyem yola ve soğuğa dayanamadı. O halde iyi kötü evi temizledim. Uçuğa bağlı mıydı bilemedim fakat birkaç gün özellikle akşamları şiddetli kalp çarpıntım oldu.
02 02 2015 pazartesi
Ameliyat öncesi yağmurlu bir hafta sabahı hastanede dört tüp kan verdim.
Sonuçlar üçten sonra çıkar dedi hemşire.
Cumadan beri iğnenin yeri sol yanağımda sustanonun yeri yani, ağrım vardı azaldı hemşirem o kadar dikkat etti ama sorun bendeydi gerektiği kadar yürümedim.
Ve boğaz ağrım gıcık ve içsel kaşıntı olarak devam ediyor
Akşam epeydir konuşmadığım arkadaş sesinde bariz değişiklik var dedi
Ben pek farkında değilim. Çektiğim boğaz ağrısı ve göğsümden gelen derin ses sonucu hepsi.
03 02 2015 Salı
Sakin bir uyku sonrası yatağımdan rahat rahat kalktım.
 Sabah genel cerrahiden kan sonuçlarını aldım değerlerin iyi ameliyat olabilirsin dedi. Öğleden sonra da meme ultrasonu için özel hastaneye gittim. Radyolojiden Perşembe saat 14.00 e randevu aldım.Sgk kapsamında ücret indirimi için doktora muayene olman gerekiyor dedi veznedeki kadın görevli.  Genel cerrahi bölümüne inip sekreterle konuştum. Doktor gelsin yaptırırız yarım saat doktoru bekledim. Geldiğinde göğüs ameliyatı olacağım ultrason gerekli. Ne için ameliyat? Bir şikayetim yok alınacak sadece. Estetik amaçlı yani dedi dr. Evet öyle. Tamam yazarım.
Kayıt bölümüne yönlendirildim, bankonun arkasındaki görevli yine kadın tabii.  Yaklaşık beş dakika sonra hesabı çıkarttı 138 tl
Emekli sandığı karşıladığı halde bu para. Sgk yoksa meme ultrasonu 190 tl doktor muayenesi 60 tl
Cepte sadece 100 tl vardı o zaman 58 lira alayım. Perşembe günü de ultrasonu alırım dedi kaydı alan kadın. zar zor ikna ettim kalanı sonra vereyim diye yoksa giriş yapmıyor  yani işlemin tamamını istedi.
04 02 2015 ÇARŞAMBA
Rutin Çarşamba semt pazarı dönüşü telefonda bir cevapsız arama, ameliyatına gelirim diyen buradaki arkadaş. Aklıma ilk gelen “gelemiyorum”  diyecek olmasıydı. Öyle de oldu.
Ve plan A iptal oldu. Plan B için kara kara düşünmeye başladım
Ankara’da tanıştığım trans erkeğe mesaj attım. Bir hafta önce konuşurken elimden geleni yaparım demişti. Dönüş yok.  Akşam arkadaşlara durumu anlattım sadece biri konu nedir? diye bana döndü.
Ben kalırım seninle dedi sağ olsun.
Ertesi gün ilk defa meme ultrasonu çektirdim. Mont gömlek atlet çıkardım eller başımın altında. Doktor  jel sürüp 10 dakika kadar koltukaltından başlayıp memelere iyice baktı. Sonuç: BI – RADS kategori 2  Sol memede saat 12’de 8x4 mm boyutlu anekoik kist izlenmiştir. Ameliyat olabilirsin dedi kadın doktor. Ve adım adım özgürlüğe yürüyüş…
Sabah bedenimde şişlik halsizlik ve ateşle hissettim.  Akşam beklenmeyen gelişme hem de beş gün öncesinde kanama oldu. ayaklarımın altında yangın
Cuma günü yoğunlaşan kanama yıllardır bu kadar fazla gelmezdi
Ve üçüncü gün cumartesi temizlik günüm bayağı zorlandım. Günlük rutinim iki ayda bozuldu
09 02 2015 pazartesi
Ateş basmaları yaşıyorum azıcık hızlı yürüyünce terliyorum. Yolda toplu taşıma araçlarında gözlerimde bana mı öyle geliyor anlamadığım bir seks isteği… testo rahat durmuyor bedenimde.
Öte yandan Ankara gerginliği yani ameliyattan sonra nerde kalacağım kim benimle ilgilenecek konuları beni sinirli tahammülsüz biri yaptı
Salı günü sağlık ocağındaki aile hekimime tahlilleri gösterdim. Akciğer röntgeni dahil hepsine baktı. Ameliyat için bir sorun yok bu sonuçlarda. Hormona başladın di mi sen? Evet iki ay oldu. Burnun büyümüş senin. Hiç fark etmedim. Evet ergenlikte olan değişiklikler bunlar
Sesim de boğuk geliyor bazen. Onun da sebebi gırtlaktaki kıkırdakların büyümesi.
Bu arada burundaki kıkırdaklar da yerini genişletiyor sanırım.
Fiziksel farklılıklar demişken göbeğimin üstü ve altı siyah sert kıllarla çevrelenmiş durumda.
Diğer bir husus da minik pipide büyüme ve renk değişimi, derim koyulaştı.
Üç testo enjeksiyonu sonrası tahmini bir santim büyüdü.
 Büyüdükçe o bölgeye daha çok kan akışı hücum ediyor anladığım kadarıyla ve bunu her gün hissettiriyor.
Testosteronun metabolik etkileri ben de şu an kaslar ve yağ dokusu üzerinde yoğunlaştı
Belki kemiklerimde de bir değişim oldu farkında değilim. Devamlı uzun uzun geriniyorum.
Kemik kas yoğunluğu testini yaptırayım merak ettim. Sanırım sağlık ocaklarında yapılıyormuş.
Yağ dokusu artışı yani şişmanlık biyolojik erkeklerde testosteronu östrojene çeviriyormuş.
Meme büyümesi göbek ve ereksiyonda da sorunlar yaşıyorlarmış.
 Ankara’daki doktorun asistanıyla konuştum tahlilleri bitirdim. Kan sonuçlarını faxlayabilir misiniz? Telefonda kağıtlardaki testlerin adlarını söyledim. Tamam eksik olmasın da yoksa buradaki hastanede ekstra ücretle yaptırmak zorunda kalabilirsiniz. 
Bugün salı günü, kanama kesildi. ocak ayıyla aynı zaman sürdü yani altı gün.
martta olmasın artık çok moral bozucu bir durum.
Çarşamba öğlen içim rahat etmedi ptt den fax çekeyim dedim. Şubelerde fax yok sadece merkezde var demesin mi memure. Şaşırdım tabii ve on dakika yürüme meafesindeki merkezden iki sayfa - sadece kan sonuçları-  fax gönderdim 6 tl
Sekretere de söyledim fax gönderdim aldınız mı? Aldım Mehmet bey.
Akşam üstü de yine g. Akdeniz turizmden Ankara bileti. Yazıhanedeki görevli beyaz saçlı adam
Nereye gönderiyorduk seni Ankara mıydı? Evet abi.
Akşam Ankara’dan S… aradı, ameliyattan önce bende kalabilirsin. Sana bir de hastabakıcı buluruz birkaç gün kollarını hareket ettiremeyeceksin. Tuvalet ihtiyacını kendin gideremezsin.
İlk göz ağrım da ameliyattan sonra apart daire  kirala istersen Kızılay civarında, otele göre hem daha ucuz hem daha temiz oluyor dedi. Birkaç eve baktım ama konuşmaya cesaret edemedim.  Aslında güvenemedim nasıl insanlar diye. Yarın olsun da bir bakarım
   15 02 2015 Pazar
Yağmurlu soğuk şehrin halsiz yorgun bir bireyi olarak günü son hazırlıkları tamamlayarak akşam ettim
Yarın da bavulu toplayacağım ve ertesi günün sabahı saat 10.30’da ver elini Ankara.
Belli etmemeye çalışıyorum fakat ameliyat için çok heyecanlıyım. Bu hayatımda narkoz alacağım ikinci ameliyat. İlki bademcik ameliyatı idi on üç yaşındaydım ortaokul son sınıfta anne babasının göz bebeği bir çocuk. Şimdi sadece annem kaldı.  Evde yalnız kalacak kendisi ve dost denilenler bir ihtiyacın olduğunda ara geliriz diyenler hayırlısı olsun bizim de başımızda yaşlılar hastalar var vs vs diyorlar.  Sağ salim gidip geleceğim tabii ki…  Bünyem hassas haliyle endişeleniyorum. Başka bir şehirde olacağım ve bunun 8 saatlik otobüs yolculuğu olacak.
Dualarınızı eksik etmeyin dostlarım.
Ameliyattan sonra birkaç cümle de olsa yazarım. İyiyim derim.
Sevgilerimle
Mehmet Toker

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları