ÇEKMECELER FİLMİNDEN YANSIMALAR


"bazı çekmeceler kilitli kalır nedenler ve cevaplar orda gizlidir."
çekmeceler filminden
bi zamanlar ben de kilitli çekmece isterdim günlüklerimi saklayayım, aşk mektuplarımı görmesinler. ben ki mektup yazmak için onlarca kitap okurdum,
sevdiğimi nasıl anlatırım derdiyle...
şair yazar mektuplarında sevdiği kadına  nasıl seslenmiş... kütüphanelerde o tozlu kitap sayfalarında araştırırdım. özellikle nazım'ın piraye'ye mapustan yazdığı şiirler...
**
PİRAYE İÇİN YAZILMIŞ :
SAAT 21-22 ŞİİRLERİ
 
 
Ne güzel şey hatırlamak seni :
ölüm ve zafer haberleri içinden,
hapiste
ve yaşım kırkı geçmiş iken...
Ne güzel şey hatırlamak seni :
bir mavi kumaşın üstünde unutulmuş olan elin
ve saçlarında
vakur yumuşaklığı canımın içi İstanbul toprağının...
İçimde ikinci bir insan gibidir
                                            seni sevmek saadeti...
Parmakların ucunda kalan kokusu sardunya yaprağının,
güneşli bir rahatlık
ve etin daveti :
                    kıpkızıl çizgilerle bölünmüş
                                                             sıcak
                                                                koyu bir karanlık...
Ne güzel şey hatırlamak seni,
yazmak sana dair,
hapiste sırtüstü yatıp seni düşünmek :
filânca gün, falanca yerde söylediğin söz,
                                                        kendisi değil
                                                                   edasındaki dünya...
****** 
 bi günah işliyorum hissi de vardı tabii...
geçti ama şimdi geçti...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

hormon - sgk - saçlar

SUSTANON GÜNLÜKLERİ - II -

aralık 2. yıl kutlamaları